آغاز بهکار سرویسهای جدید «تغییر نشانی» و «درخواست تحویل در آدرس جدید»

به گزارش رسانه برندسازی؛ معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست اعلام کرد که دو سرویس تازه با نامهای «تغییر نشانی» و «درخواست تحویل در آدرس جدید» برای بستهها و مرسولات پستی راهاندازی شده است. این اقدامات به منظور رفع مشکلات ناشی از نبود گیرندگان در نشانیهای ثبتشده پس از بحران اخیر صورت گرفته است.
به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد احمدی اعلام کرد: این سرویسها از روز شنبه، هفتم تیرماه فعال شدهاند. با توجه به تعهد شرکت ملی پست به تحویل مرسولات در هر شرایطی و عدم حضور برخی شهروندان در نشانی قبلی، امکان ثبت درخواست توزیع مجدد بستهها در آدرس جدید فراهم شده است.
احمدی افزود: شهروندان میتوانند با مراجعه به سامانه رهگیری شرکت ملی پست به نشانی tracking.post.ir درخواست خود را برای ارسال مرسولات موجود در باجههای معطله ثبت کنند.
وی تأکید کرد: مرسولات سازمانی شامل کارت خودرو، سند خودرو، کارت موتورسیکلت، گواهینامه و کارت سوخت مشمول این خدمت نمیشوند و امکان ارسال آنها به نشانی جدید وجود ندارد.
مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین درباره توزیع مرسولات از طریق صندوقهای پستی هوشمند (لاکر) گفت: طبق هماهنگیهای انجامشده، توزیع مرسولات در این صندوقها که به صورت رزرو ۴۸ ساعته انجام میشود، تا پایان تیرماه رایگان خواهد بود. این صندوقها در تهران و سایر شهرهای کشور در دسترس شهروندان قرار دارند.
احمدی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه ثبت درخواست میتوانند به فایل راهنمای موجود در بخش «سرویسهای نشانی» در پرتال شرکت ملی پست به نشانی www.post.ir مراجعه کنند.