اخبار روز برندهای جهان

اندی جسی، مدیرعامل آمازون: هوش مصنوعی در سال‌های آینده نیروی کار آمازون را کوچک‌تر خواهد کرد

اندی جسی، مدیرعامل آمازون (Amazon)، روز سه‌شنبه گفت که با به کارگیری بیشتر ابزارها و عامل‌های هوش مصنوعی مولد، نیروی کار شرکتی این کمپانی در سال‌های آینده کوچک‌تر خواهد شد.

به گزارش برندسازی؛ اندی جسی، مدیرعامل آمازون (Amazon)، روز سه‌شنبه گفت که با به کارگیری بیشتر ابزارها و عامل‌های هوش مصنوعی مولد، نیروی کار شرکتی این کمپانی در سال‌های آینده کوچک‌تر خواهد شد.

جسی در یادداشتی خطاب به کارمندان گفت: «ما به افراد کمتری برای انجام برخی از مشاغلی که امروز وجود دارند نیاز خواهیم داشت و به افراد بیشتری برای انجام انواع دیگری از مشاغل نیاز پیدا خواهیم کرد.» وی افزود: «دشوار است که بدانیم در گذر زمان، نتیجه نهایی دقیقاً چه خواهد بود، اما انتظار داریم در چند سال آینده، این امر منجر به کاهش کل نیروی کار شرکتی ما شود.»

جسی نوشت که کارمندان باید یاد بگیرند چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، آن را آزمایش کرده و بیابند که «چگونه با تیم‌های کوچک‌تر و چالاک‌تر (scrappier teams) کارهای بیشتری انجام دهند.»

این دستورالعمل در حالی صادر می‌شود که آمازون از سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از 27,000 کارمند را اخراج کرده و در سال جاری نیز چندین مرحله تعدیل نیرو داشته است. آمازون در ماه ژانویه حدود 200 کارمند را در واحد فروشگاه‌های آمریکای شمالی خود و 100 کارمند دیگر را در ماه می در واحد دستگاه‌ها و خدمات خود کاهش داد.

طبق گزارش‌های مالی، آمازون تا پایان ماه مارس،1.56 میلیون کارمند تمام‌وقت و پاره‌وقت در سراسر جهان داشته است. این شرکت همچنین از کارگران موقت و برخی پیمانکاران در عملیات انبارهای خود استفاده می‌کند.

جسی گفت که آمازون به طور گسترده از هوش مصنوعی مولد در عملیات داخلی خود استفاده می‌کند، از جمله در شبکه پردازش و ارسال سفارشات (fulfillment network) که در آن این فناوری برای کمک به جایگذاری موجودی، پیش‌بینی تقاضا و افزایش کارایی ربات‌های انبار به کار گرفته شده است.

شرکت‌های فناوری دیگر نیز اظهارات مشابهی در مورد چگونگی دگرگون کردن نیروی کارشان توسط هوش مصنوعی داشته‌اند. در ماه آوریل، توبی لوکه، مدیرعامل شاپیفای (Shopify)، گفت که از کارمندان انتظار می‌رود قبل از درخواست برای افزایش تعداد کارکنان و منابع، ثابت کنند که «چرا نمی‌توانند کار مورد نظر خود را با استفاده از هوش مصنوعی انجام دهند.»

ماه گذشته، سباستین شیمیاتکوفسکی، مدیرعامل کلارنا (Klarna)، اعلام کرد که این شرکت تعداد کارکنان خود را 40 کاهش داده که بخشی از آن به دلیل سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی و فرسایش طبیعی نیروی کار بوده است.

آمازون سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در هوش مصنوعی انجام داده، محصولات اختصاصی متعددی را عرضه کرده و به سرعت در حال ساخت مراکز داده برای پاسخ به تقاضای فزاینده برای این فناوری است.

جسی در آخرین نامه خود به سهامداران، هوش مصنوعی مولد را «یک بازآفرینی بی‌سابقه در هر آنچه می‌شناسیم که تنها یک بار در زندگی رخ می‌دهد» نامید. او افزود که این فناوری «در حال صرفه‌جویی در هزینه‌های زیادی برای شرکت‌ها است» و پتانسیل تغییر هنجارها در کدنویسی، جستجو، خدمات مالی، خرید و سایر حوزه‌ها را دارد.

جسی گفت: «این فناوری سریع‌تر از تقریباً هر چیزی که فناوری تا به حال به خود دیده، در حال حرکت است.»

نکات کلیدی:

  • اندی جسی، مدیرعامل آمازون، گفت که نیروی کار شرکتی این کمپانی در سال‌های آینده با به کارگیری بیشتر ابزارها و عامل‌های هوش مصنوعی مولد، کوچک‌تر خواهد شد.
  • جسی در یادداشتی نوشت که کارمندان باید یاد بگیرند چگونه از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، آن را آزمایش کرده و بیابند که «چگونه با تیم‌های کوچک‌تر و چالاک‌تر کارهای بیشتری انجام دهند.»
  • آمازون سرمایه‌گذاری‌های بزرگی در هوش مصنوعی انجام داده، محصولات اختصاصی متعددی را عرضه کرده و به سرعت در حال ساخت مراکز داده برای پاسخ به تقاضای فزاینده برای این فناوری است.

منبع: cnbc

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا