اخبار روز برندهای ایران

برنامه‌ریزی برندسازی محصولات چهارمحال و بختیاری در دستور کار است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌ریزی برای برندسازی محصولات شاخص استان همچون گز، فولاد تولیدی در استان و… در دستور کار است.

به گزارش برندسازی به نقل از مهر، جعفر مردانی صبح پنجشنبه در شورای راهبردی توسعه و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری که با حضور محسن رضایی، دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا برگزار شد، اظهار کرد: در این استان خود را جزیره‌ای منفک از ایران نمی‌دانیم و لذا فشارهای اقتصادی که به این کشور را با همه وجود حس می‌کنیم.

وی افزود: با نگاهی واقع نگرانه به مسائل اذعان داریم که چهارمحال و بختیاری علی‌رغم ظرفیت‌های بسیاری که دارد با چالش‌های تاریخی مواجه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جغرافیای این استان اگرچه شرایط بکر طبیعی و گردشگری ایجاد کرده است اما توسعه زیرساخت‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

مردانی عنوان کرد: سرمایه‌گذاری برای تولید را به عنوان راهبرد تحقق رشد اقتصادی و زمینه‌ساز رفع مشکلات می‌دانیم و این مهم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم، اگر ظرفیت‌های موجود در چهارمحال و بختیاری در مسیر درست به کار گرفته شود می‌توانیم به عنوان یکی از موتورهای محرکه در کشور به شمار بیایم.

وی خاطرنشان کرد: ازجمله اقدامات در دست اجرا برای توسعه چهارمحال و بختیاری، می‌توان به گفتمان سازی و تبیین شعار سال در حوزه‌های مختلف، تشکیل شورای راهبردی با هدف تمرکز بر شعار سال، راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و… اشاره نمود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای برندسازی محصولات شاخص استان همچون گز، فولاد تولیدی در استان و… در دستور کار است.

مردانی بیان کرد: برگزاری نشست‌های تعاملی با فعالان بخش خصوصی، تعیین نظام منابع در تخصیص به طرح‌های اولویت‌دار، پیگیری سرمایه‌گذاری‌ها و راه‌اندازی مجتمع‌های تولیدی و اقتصادی بزرگ چون مجتمع‌های گلخانه‌ای و دامی و… به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای پرداختن به بهره‌وری و تحقق شعار سال اولویت‌بخشی و هدایت اعتبارات به سمت تولید، وصول مطالبات، پاسداشت، حفظ سرمایه‌گذاری و اشتغال موجود، ارتقا بهره‌وری و تسریع در صدور مجوزها و… پیگیری می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: پایین بودن درآمد سرانه و به‌تبع آن نبود سرمایه برای سرمایه‌گذاری، نبود مدل راهبردی مشخص توسعه بلندمدت، بالا بودن هزینه ایجاد زیرساخت به لحاظ موقعیت جغرافیایی و… ازجمله چالش‌های عدم تحقق شعار سال در این استان است.

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا