اخبار روز برندهای جهان

علی‌بابا در مسیر بهبود: فروش قوی و تمرکز بر هوش مصنوعی

فروش بی‌نظیر در فصل تعطیلات، علی‌بابا را از بحران خارج کرد. این شرکت با ارائه تخفیف‌های جذاب و تمرکز بر بازارهای بین‌المللی، توانست بار دیگر اعتماد مشتریان را جلب کند و سودآوری خود را بهبود بخشد.

به گزارش برندسازی به نقل از رویترز، علی‌بابا روز پنجشنبه گزارش داد که درآمدهای سه ماهه سوم آن کمی بالاتر از انتظارات تحلیلگران بوده و ناشی از فروش قوی پایان سال بوده است. این نشان می‌دهد که استراتژی این گروه تجارت الکترونیک برای جذب مصرف‌کنندگانی که به قیمت حساس هستند، به احیای عملکرد آن کمک کرده است.

سهام این شرکت که در ایالات متحده فهرست شده است، در معاملات پیش از بازار حدود ۸ درصد افزایش یافت.

خرده‌فروشان چینی مانند علی‌بابا قیمت‌ها را کاهش داده و پیشنهادات تبلیغاتی را برای احیای هزینه‌های مصرف‌کننده و افزایش فروش در کسب‌وکارهای اصلی تجارت الکترونیک داخلی خود تشدید کرده‌اند.

تقاضای سالم از بازارهای بین‌المللی و افزایش هزینه‌های مشتریان در پایان سال به این شرکت کمک کرد تا فروش خود را افزایش دهد.

درآمد این شرکت برای سه ماه منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۸۰.۱۵ میلیارد یوان (۳۸.۵۸ میلیارد دلار) بود، در حالی که ۱۷ تحلیلگر مورد بررسی LSEG، ۲۷۹.۳۴ میلیارد یوان را پیش‌بینی کرده بودند.

رویداد فروش سالانه روز مجردها در چین، یک جشنواره خرید سراسری در اکتبر و نوامبر که اغلب به عنوان سنجه‌ای از احساسات مصرف‌کننده در نظر گرفته می‌شود، طولانی‌تر از نسخه‌های قبلی بود و طبق گفته ارائه‌دهنده داده Syntun، منجر به افزایش ۲۶.۶ درصدی فروش در پلتفرم‌های اصلی تجارت الکترونیک شد.

علی‌بابا گفت که ۴۵ برند – از جمله اپل و شیائومی – در طول دوره فروش روز مجردها از ۱ میلیارد یوان در ارزش کالای فروش رفته فراتر رفتند، که معیار رایجی برای فروش آنلاین است.

غول هوش مصنوعی

علی‌بابا سال ۲۰۲۵ را به عنوان برنده در رقابت هوش مصنوعی چین آغاز کرده و با پیروزی‌های تجاری استراتژیک، سرمایه‌گذاران را جذب کرده است. قیمت سهام آن از ابتدای سال بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

سوزانا استریتر، رئیس بخش پول و بازارها در هارگریوز لانسداون، گفت: “علی‌بابا جایگاهی در غول هوش مصنوعی به دست آورده و اکنون در حال برداشتن پاداش آن است… این چیزی است که در زیر کاپوت از نظر هوش مصنوعی در حال رخ دادن است که واقعاً اوضاع را تغییر می‌دهد.”

وی افزود: “علی‌بابا جایگاه قابل توجهی را در دنیای به سرعت در حال گسترش محاسبات ابری برای خود دست و پا کرده و ستون فقرات عملیات هوش مصنوعی را فراهم می‌کند.”

درآمد واحد اطلاعات ابری علی‌بابا ۱۳ درصد رشد داشت.

کسب‌وکار تجارت الکترونیک داخلی علی‌بابا، گروه Taobao و Tmall، برای این فصل رشد درآمد ۵ درصدی داشت.

این میزان از رشد درآمد ۳۲ درصدی در بخش تجارت الکترونیک بین‌المللی این شرکت، که شامل بازیگر فرامرزی AliExpress، سایت عمده‌فروشی B2B Alibaba.com و سایر پلتفرم‌های منطقه‌ای است، فراتر رفت.

علی‌بابا در نوامبر گذشته ادغام پلتفرم‌های تجارت الکترونیک داخلی چین و بین‌المللی خود را به یک واحد تجاری واحد، گروه تجارت الکترونیک علی‌بابا، اعلام کرد که گروه Taobao و Tmall و گروه تجارت دیجیتال بین‌المللی علی‌بابا را گرد هم می‌آورد.

حضور جک ما، یکی از بنیانگذاران علی‌بابا، در نشستی با حضور رهبران شرکت‌های خصوصی به ریاست رئیس‌جمهور چین شی جین پینگ در این ماه، و عکس‌های دست دادن ما با شی، اعتماد سرمایه‌گذاران به علی‌بابا را بیشتر افزایش داده است.

علی‌بابا گفت که با اپل همکاری می‌کند تا آیفون‌های فروخته شده در چین را با راه‌حل‌های هوش مصنوعی خود تقویت کند و جایگاه خود را در بازاری که رقیب داخلی آن DeepSeek با مدل‌های مقرون‌به‌صرفه خود موجی به راه انداخته، تثبیت کند.

علی‌بابا در اواخر ژانویه از نسخه ارتقا یافته مدل هوش مصنوعی Qwen 2.5 خود رونمایی کرد و گفت که از DeepSeek-V3 بهتر عمل می‌کند.

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا