فراتر از یک حراجی: استراتژی آمازون برای تبدیل «پرایم دی» به یک فستیوال چهار روزه وفاداری

در یک اقدام استراتژیک که نشاندهنده عمق درک آمازون از روانشناسی مصرفکننده و قدرت برندسازی رویدادمحور است، این غول خردهفروشی اعلام کرد که رویداد سالانه «پرایم دی» (Prime Day) را امسال به چهار روز کامل افزایش میدهد. این تصمیم، فراتر از یک تخفیف ساده، یک کلاس درس در زمینه ایجاد وفاداری، مهندسی هیجان و تسلط بر اکوسیستم بازار است که دیگر رقبا را وادار به واکنش میکند.
به گزارش برندسازی؛ آمازون با اعلام اینکه حراجی سالانه و پر سروصدای «پرایم دی» امسال به مدت چهار روز برگزار خواهد شد، این رویداد تخفیفی بزرگ را گسترش میدهد.
آمازون در بیانیهای اعلام کرد که این رویداد ۹۶ ساعته از ساعت ۱۲:۰۱ بامداد به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام (PT) در تاریخ ۸ جولای آغاز شده و تا ۱۱ جولای ادامه خواهد داشت.
این شرکت برای اولین بار، از پیشنهادهای تخفیف موضوعی روزانه با عنوان «Deal Drops» (به معنی پیشنهادهای ناگهانی) رونمایی خواهد کرد که به صورت روزانه تغییر کرده و «تا زمان اتمام موجودی» در دسترس خواهند بود. این یک تاکتیک هوشمندانه برای ایجاد حس اضطرار است؛ آمازون در سالهای اخیر با افزودن تخفیفهای با تعداد محدود و معاملات مبتنی بر دعوتنامه (invite-only) در طول رویدادهای پرایم دی، به دنبال ایجاد حس «فوریت» (Urgency) و «کمیابی» (Scarcity) در میان خریداران بوده است.
آمازون رویداد پرایم دی را در سال ۲۰۱۵ با هدف اصلی جذب اعضای جدید برای برنامه وفاداری 139139 دلاری خود (سرویس پرایم) راهاندازی کرد. اهداف دیگر این رویداد، ترویج محصولات و خدمات اختصاصی خود آمازون و همچنین ایجاد یک موج فروش قابل توجه در اواسط سال است. این شرکت در سال ۲۰۱۹، پرایم دی را به یک رویداد ۴۸ ساعته تبدیل کرد و از آن زمان تاکنون، رویداد تخفیفی دومی شبیه به پرایم دی را در فصل پاییز نیز به تقویم خود اضافه کرده است.
«پرایم دی» همچنین به یک محرک درآمدی مهم برای سایر خردهفروشان تبدیل شده است، چرا که آنها نیز اغلب رویدادهای تخفیفی رقابتی را در همین بازه زمانی برگزار میکنند.
منبع: سی ان بی سی