اخبار روز برندهای جهان

لینکدین به دلیل نقض حریم خصوصی، ۳۱۰ میلیون یورو جریمه شد

ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا، لینکدین را به دلیل پردازش داده‌های شخصی بدون مبنای قانونی مناسب، ۳۱۰ میلیون یورو جریمه کرد. این جریمه بزرگ‌ترین جریمه‌ای است که تاکنون به یک شرکت فناوری در اروپا اعمال شده است.

به گزارش برندسازی به نقل از رویترز، کمیسیونر حفاظت از داده‌های ایرلند (DPC) ناظر ارشد حریم خصوصی اتحادیه اروپا برای اکثر شرکت‌های برتر اینترنتی ایالات متحده به دلیل مکان فعالیت‌های آن‌ها در اتحادیه اروپا در این کشور است.

«پردازش داده‌های شخصی بدون یک مبنای قانونی مناسب، یک نقض واضح و جدی از حق بنیادی افراد داده‌ها به حفاظت از داده‌ها است.» گراهام دویلش، معاون کمیسیونر DPC، در بیانیه‌ای گفت.

مایکروسافت سال گذشته گفت که انتظار دارد برای یک جریمه احتمالی از سوی ناظر ایرلندی برای واحد لینکدین خود، حدود ۴۲۵ میلیون دلار هزینه کند.

لینکدین در بیانیه‌ای گفت: «در حالی که ما معتقدیم با مقررات عمومی حفاظت از داده‌ها (GDPR) مطابقت داشته‌ایم، ما در حال تلاش برای اطمینان از این هستیم که شیوه‌های تبلیغاتی ما این تصمیم را تا مهلت تعیین شده توسط IDPC برآورده کنند.»

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا