اخبار روز برندهای جهان

مهلت ۷۵ روزه ترامپ به TikTok: آیا این برند محبوب فرصتی دوباره برای بقا در بازار آمریکا خواهد داشت؟

در یک چرخش غیرمنتظره، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، با امضای یک فرمان اجرایی، مهلت یافتن خریدار آمریکایی برای TikTok را ۷۵ روز دیگر تمدید کرد. این تصمیم، فرصتی دوباره به این برند پرطرفدار می‌دهد تا با یافتن یک راه حل مناسب، از حذف شدن از بازار آمریکا جلوگیری کند و موقعیت خود را در میان کاربران حفظ نماید.

به گزارش برندسازی؛ ترامپ مهلت توافق TikTok را ۷۵ روز دیگر تمدید کرد رئیس جمهور قبلاً ممنوعیت TikTok را از طریق دستور اجرایی به حالت تعلیق درآورده بود

TikTok زمان بیشتری خواهد داشت تا برنامه‌ای برای ماندن در ایالات متحده پیدا کند. رئیس جمهور دونالد ترامپ در حال امضای یک فرمان اجرایی دیگر است که عملاً مهلت یافتن خریداران آمریکایی برای این شرکت را ۷۵ روز دیگر تمدید می‌کند. رئیس جمهور از طریق یک پست در Truth Social اشاره کرد که قصد دارد زمان بیشتری به این معامله بدهد.

ترامپ نوشت: “دولت من بسیار سخت در تلاش است تا معامله‌ای برای نجات TIKTOK انجام دهد و پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته‌ایم.” “این معامله به کار بیشتری نیاز دارد تا اطمینان حاصل شود که تمام تأییدیه‌های لازم امضا شده‌اند، به همین دلیل است که من در حال امضای یک دستور اجرایی هستم تا TikTok را برای ۷۵ روز دیگر فعال نگه دارم.”

پست ترامپ نشان می‌دهد که مجموعه تعرفه‌هایی که اخیراً علیه شرکای تجاری ایالات متحده مانند چین وضع شده‌اند، به نوعی به نهایی شدن این معامله کمک خواهند کرد. به عنوان بخشی از ممنوعیت TikTok که در آوریل ۲۰۲۴ توسط رئیس جمهور سابق بایدن به قانون تبدیل شد، شرکت مادر TikTok، ByteDance مجبور است TikTok را به یک خریدار آمریکایی بفروشد یا از فروشگاه‌های برنامه‌های ایالات متحده و پلتفرم‌های میزبانی وب اخراج شود.

پس از بحث و جدل‌های فراوان بر سر قانونی بودن این ممنوعیت، در نهایت دیوان عالی کشور آن را تأیید کرد و اجرای قانون را به دولت ترامپ واگذار کرد. TikTok به طور خلاصه در دسترس نبود، اما ترامپ در نهایت یک فرمان اجرایی را امضا کرد که اجرای ممنوعیت را به مدت ۷۵ روز به تعویق انداخت تا TikTok زمان بیشتری برای یافتن خریدار و بازگرداندن برنامه به حالت عادی داشته باشد.

شرکت‌ها و گروه‌های متعددی علاقه خود را برای خرید کامل یا سرمایه‌گذاری در TikTok ابراز کرده‌اند – ظاهراً حتی آمازون – اما هیچ‌کس به توافقی دست نیافته است که ByteDance یا دولت چین را راضی کند. مشخص نیست که آیا تعرفه‌ها انگیزه کسی را تغییر می‌دهد یا خیر، اما اگر همه به پذیرش این موضوع ادامه دهند که وزارت دادگستری ترامپ فقط از اجرای این ممنوعیت خودداری می‌کند، کل این ماجرا به نظر می‌رسد تا زمانی که لازم باشد ادامه یابد.

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا