اقتصاد

مولد سازی تبدیل باغ و فضای سبز به برج نیست/ تمرکز زدایی از تهران با آسان شدن تردد به شهرهای حومه

برنا – گروه اقتصادی: در مراسم آغاز احداث آزاد راه پردیس _ هراز وزیر راه از عدم توجه به نقشه توسعه شهر تهران و مشکلات کمبود اب و برق گفت و تصریح کرد: تنها راه تمرکز زدایی از تهران گسترش شهرهای اقماری و مسیر تردد ریلی و جاده ای آسان به این شهرها است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا صبح امروز عملیات اجرایی آزاد راه پردیس هراز با حضور وزیر راه و شهر سازی آغاز شد.

فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی با تشکر از فعالیت بخش خصوصی و مدیران وزارت راه اظهار داشت: از همکاران خودم برای ایجاد این هم افزایی و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی تشکر می‌کنم.

تمام تلاش ما این است که اتمام پروژه‌ها نیمه کاره به خصوص واحد‌های مسکونی در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم پروژه‌های زیر بنایی و روبنایی را به موازات هم پیش برود. اگر قرار است زمین به مردم تحویل شود باید زمین قابل ساخت باشد. اولویت و دغدغه اصلی ما این است که در تمام این مراحل شان مردم حفظ شود.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست و اجرا کردن پروژه‌ها همراه با پیوست‌های محیط زیستی جزو اصول ما است.

صادق با اشاره به حمله اسرائیل به کشورمان گفت: ما یک جنگ ۱۲ روزه را پشت سر گذاشتیم این جنگ با یک کشور بی ریشه بود که پدر او آمریکا بود. با افتخار می‌گویم و با صدای رسا می‌گویم پس از اتش بس در استان‌های مختلف پروژه‌های مختلف اجرا کردیم ان هم با حضور بخش خصوصی در ابتدای هفته قرارداد سرمایه گذاری ۱۰ همتی بخش خصوصی در حوزه ریلی و ساخت واگن را داشتیم برنامه‌های توسعه‌ای ما به هیچ عنوان متوقف نخواهد شد.

وزیر راه در خصوص جذب سرمایه گذار گفت: هدف ما مولد سازی است. مولد سازی تبدیل باغ‌ها و فضای سبز به برج یا برج باغ نیست. بلکه تعریف پروژه‌ها با ارزش افزوده بالا است.

وی افزود: شهر تهران تبدیل به یک شهر بی پناهی شده امروز بحران‌های این شهر، به دلیل بی توجهی به نحوه توسعه و نقشه توسعه این کلان شهر است. یکی از حوزه‌های عقب مانده در بحث توسعه مسیر‌های رفت و امد است. تنها راه تمرکز زدایی از شهر تهران فعال کردن شهر‌های حومه‌ای است که باید مسیر رفت و امد ان از لحاظ مختلف، مانند جاده‌ای و ریلی توسعه پیدا کند.

وزیر راه با اشاره به ازاد راه پردیس هراز گفت: یکی از فواید این پروژه، کاهش سوخت به میزان قابل توجه است. این مسیر پر ترددترین مسیر جاده‌ای برای رسیدن به استان‌های شمالی است و توسعه آن نقش مهمی در روان شدن و سهولت دسترسی به شهر‌های شمالی کشور را در پی دارد همچنین شهر‌های جدید پردیس و بومهن مکان یابی شده و آنها نیز  از این پروژه منتفع خواهند شد. 

 

به گزارش برنا، این پروژه احداث ۱۲ کیلومتر آزاد راه به صورت ۲ باند رفت و برگشت و خط عبوری در امتداد آزاد را تهران – پردیس شروع می‌شود و با عبور از شمال شهر بومهن به جاده هراز متصل می‌شود و در فاز بعدی به واریانت امام زاده هاشم متصل خواهد شد.

این پروژه تاثیر زیادی در بازگشایی گره ترافیکی شرق تهران خواهد داشت.

از سوی دیگر احداث این کمربندی یکی از خواسته‌های مردم بومهن بوده که در ایام تعطیلات بار ترافیکی این شهر چند برابر میشده به طوریکه در ایام نوروز نزدیک به ۴ میلیون خودرو از این شهر عبور می‌کردند که با احداث این کمربندی دیگر لازم نیست مسافران استان‌های شمالی از وسط شهر بومهن عبور کنند.

این پروژه با مشارکت ۷۰ درصد بخش خصوصی انجام خواهد و در عرض ۵۴ ماه به بهره برداری خواهد رسید.

پایان

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا