اخبار روز برندهای جهان

نهاد نظارتی آمریکا نظارت بر Google Payment را متوقف کرد؛ گوگل از شکایت خود صرف‌نظر می‌کند

به گفته سخنگوی شرکت گوگل، اداره حمایت مالی از مصرف‌کنندگان آمریکا (CFPB) تصمیم خود برای نظارت بر شرکت Google Payment Corp، زیرمجموعه مالی شرکت آلفابت، را لغو کرده است. این اقدام، عقب‌نشینی از سیاست‌های دوره ریاست‌جمهوری بایدن محسوب می‌شود که به دنبال نظارت بیشتر بر پلتفرم‌های مالی غیربانکی بود.

به گزارش برندسازی به نقل از رویترز، در ماه دسامبر، این نهاد نظارتی اعلام کرده بود که قصد دارد به طور رسمی بر فعالیت‌های Google Payment نظارت کند؛ تصمیمی که گوگل بلافاصله آن را در دادگاه به چالش کشید.

اکنون با کنار گذاشته شدن طرح نظارت از سوی CFPB، گوگل نیز اعلام کرده است که از شکایت حقوقی خود صرف‌نظر خواهد کرد.

در زمان اعلام اولیه این تصمیم، CFPB گفته بود خدمات ارائه‌شده توسط Google Payment می‌توانند برای مصرف‌کنندگان ریسک ایجاد کنند.

اما راسل واوت، مدیر موقت CFPB که در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ منصوب شده است، در یادداشتی به تاریخ ۷ مه (به نقل از خبرگزاری بلومبرگ) گفته است:
«نظارت بر Google Payment استفاده‌ای نابجا از اختیارات و منابع اداره CFPB خواهد بود.»

CFPB هنوز به درخواست رویترز برای اظهار نظر رسمی پاسخ نداده است.

در دوران ریاست‌جمهوری جو بایدن، CFPB تمرکز بیشتری بر حوزه رو‌به‌رشد خدمات مالی در سیلیکون‌ولی داشت؛ خدماتی که از سوی شرکت‌های فناوری ارائه می‌شود، نه بانک‌های سنتی.

در شکایتی که گوگل پس از اعلام نظارت CFPB در دسامبر ثبت کرده بود، این شرکت عنوان کرده بود که تصمیم نهاد نظارتی بر پایه «تعداد محدودی شکایت تأییدنشده» درباره محصولی اتخاذ شده که دیگر در آمریکا عرضه نمی‌شود.

خوزه کاستاندا، سخنگوی گوگل، در بیانیه‌ای ایمیلی گفت:
«منطقی نبود CFPB بر محصولی نظارت کند که هرگز خطری برای کاربران نداشته و دیگر در ایالات متحده فعال نیست. از تصمیم منطقی این نهاد برای کنار گذاشتن این پرونده قدردانی می‌کنیم.»

به گفته گوگل، نسخه آمریکایی سرویس همتا به همتا (P2P) گوگل پی در ژوئن ۲۰۲۴ به دلایل تجاری متوقف شده بود؛ یعنی پیش از آنکه CFPB تصمیم به نظارت بر آن بگیرد.

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا