اقتصاد

مشتری خودروهای برقی جدید شیائومی در چین کم شد

برنا – گروه اقتصادی: شرکت شیائومی تحت تاثیر افزایش واکنش منفی مصرف کنندگان، با کاهش سفارش‌های جدید برای سدان برقی‌اش(SU۷) که موفقیت فروش چشمگیر آن را تهدید می‌کند مواجه شد

سدان برقی SU ۷ شیائومی پس از عرضه در مارس سال میلادی گذشته، به سرعت در بین رانندگان چینی محبوب شد و فروش آن در بزرگترین بازار خودروی جهان، تا دسامبر، به صورت ماهانه از «تسلا مدل سه» (Model ۳) پیشی گرفت.

اما شیائومی اکنون با موجی از نگرانی مصرف‌کنندگان مواجه است که ماه میلادی گذشته پس از یک تصادف مرگبار مربوط به یک SU ۷ شروع شد. این تصادف که هنوز در حال بررسی است، بحث‌های عمومی گسترده‌ای را در مورد ایمنی انواع ویژگی‌های رانندگی هوشمند ارائه شده توسط شیائومی برانگیخت.

تحلیلگران دویچه بانک روز چهارشنبه اعلام کردند که سفارش‌های جدید برای SU ۷ در آوریل نسبت به مارس، ۵۵ درصد کاهش یافت و این روند در مه نیز ادامه یافت، به طوری که در دو هفته اول این ماه، ۱۳ هزار و ۵۰۰ سفارش ثبت شده است که در مقایسه با ۲۳ هزار سفارش در هفته دوم مارس است که بالاترین رکورد هفتگی محسوب می‌شود.

مالکان خودرو SU ۷ گفتند که این شرکت برای آپشن کاپوت فیبر کربنی با دو دریچه هوا را که با هزینه اضافی ۴۲ هزار یوان (۵۸۲۶ دلار) برای SU ۷ اولترا خود ارائه می‌دهد، درست عمل نکرده و موضوعی جنجالی برای شیائومی شده است.

روزنامه دولتی شانگهای، روز سه‌شنبه گزارش داد که نزدیک به ۴۰۰ نفر از مالکان SU ۷  اولترا پس از مشاهده عدم وجود مجرای هوا در کاپوت، درخواست بازپرداخت وجه خود را کردند که با ادعا‌های قبلی شیائومی و «لی جون»، مدیرعامل آن، در تضاد است. این روزنامه نوشت این بحران نه تنها بحران اعتبار شیائومی SU ۷ را آشکار خواهد کرد بلکه تحریف برخی از ارزش‌ها در صنعت فعلی خودرو‌های انرژی نو را نیز نمایان خواهد کرد.

مشتریان و تحلیلگران به رویترز گفتند که تخمین‌های شیائومی در مورد زمان تحویل خودرو‌های SU ۷ باعث سردرگمی شده است.

 

انتهای پیام

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا