چرا گوگل ادز یکی از بهترین راه ها برای تبلیغات آنلاین است؟

بازاریابی یعنی دسترسی به افرادی که به خرید محصولات یا خدمت شما علاقهمندند و چه راهی بهتر از تبلیغ در محبوبترین موتور جستوجوی دنیا؛ یعنی (Google)؟
«گوگل» ابزارهای ارزشمند دیگری همچون (Google Analytics)، (Google Trends) و (Google Search Console) نیز دارد که در تبلیغات، نقش مهمی دارند، اما؛ یکی از تأثیرگذارترین آنها، «گوگل ادز» است. کسبوکارها از طریق (Google Ads) میتوانند به تمامی کاربران از طریق (Gmail)، (Google Maps) و «یوتیوب» دسترسی پیدا کنند و محصولات یا خدمات خود را در تمامی فضای گستردهی گوگل تبلیغ کنند. ما در این مطلب، سعی میکنیم، شما را با امکانات این پلتفرم که شاید به جرأت بتوان آن را بهترین راه تبلیغات آنلاین دانست، آشنا سازیم.
چرا باید از گوگل ادز برای رشد کسبوکارمان استفاده کنیم؟
مهمترین مزایای استفاده از گوگل ادز در استراتژی بازاریابی دیجیتال عبارتاند از:
-
افزایش لید و مشتریان
Google Ads یکی از بهترین ابزارها برای جذب مشتریان جدید است. اگر شما در کمپین خود هدفی درست انتخاب کردهباشید و استراتژی خود را درست تعیین کردهباشید، با گوگل ادز به راحتی میتوانید افراد مناسب را به سایتتان هدایت کنید. گوگل ادز این امکان را به شما میهد تا روی افرادی تمرکز کنید که در جستوجوی محصولات یا خدمات شما هستند.
-
ابزار بازاریابی موثر و انعطافپذیر
Google Ads برای هر نوع کسبوکاری در ابعاد کوچک و بزرگ مناسب است. با این پلتفرم، بهراحتی میتوانید ترافیک اینترنتی را فعال یا غیرفعال سازید. گوگل ادز انعطافپذیری بالایی دارد و با بیشتر ابزارهای بازاریابی دیگر، سازگار است.
این پلتفرم بازاریابی آنلاین، امکان هدفگیری دقیق کاربران را دارد، برای مثال: میتوانید تنظیم کنید که تبلیغ فقط به افرادی نمایش داده شود که در یک شهر خاص مانند تهران هستند، از گوشی استفاده میکنند، یا در سایتهایی مانند گوگل، یوتیوب یا گوگل مپ فعالیت دارند.
مزیت دیگر استفاده از گوگل ادز برای تبلیغات آنلاین این است که میتوان برای تنظیم بودجهای که برای آن در نظر گرفتهاید، مشخص کنید که برای هر کلیک روی بعضی از کلمات کلیدی چقدر میخواهید هزینه کنید.
-
بازگشت سرمایه (ROI) بالا
برخلاف بسیاری از روشهای بازاریابی، در Google Ads فقط زمانی هزینه پرداخت میکنید که کسی روی تبلیغ شما کلیک کند. اگر کمپین خود را به درستی تنظیم کرده باشید، بهراحتی قادرید به بازدهی بالا برسید. البته برای رسیدن به بهترین روش بازاریابی، بیشک باید از تست A/B کمک بگیرید و بهطور مداوم کمپینهای خود را بررسی و آزمایش کنید. وقتی متوجه شدید که کدام بخش و با چه روش بازاریابی، بازدهی بهتری دارد، تمرکزتان روی همان قسمت بگذارید. در صورتیکه، بازدهی مناسب را کمپین به شما نمیدهد، میتوانید آن را حذف کرده و بودجهاش را صرف کمپینهای موفق یا تلاش آینده سازید.
-
دسترسی به منابع عظیم و پرترافیک
مزیت دیگر Google Adsاین است که شما با کمک این پلتفرم بازاریابی، به منبع عظیمی از کاربران گوگل دسترسی پیدا میکنید. این قابلیت گوگل ادز، ترافیک بالایی را برای سایت شما به ارمغان میآورد. از خوبیهای محبوبترین موتور جستوجوی جهان، میتوان به این مسئله نیز اشاره کرد که همواره تلاش میکند، محتوای مرتبط را به کاربران خاص آن نشان دهد. بنابراین؛ افرادی که از طریق گوگل ادز وارد سایت شما میشوند، دقیقا به دنبال محصول یا خدمت مشابهی شما هستند و احتمال خرید آنها بیشتر است.
-
ارائه نتایج سریع و روشن
از جمله دلایل بارز که گوگل ادز را تبدیل به بهترین راه تبلیغات در مقایسه با سایر روشهای تبلیغات آنلاین میکند، شفافیت و کارپسندبودنش است. این پلتفرم، کمپینها را بهسرعت و واضح به نمایش میگذارد و به دلیل وجود اطلاعات مهم همچون: کلمات کلیدی جستوجوشده توسط کاربران و هزینه کلیکها در داشبورد، بررسی عملکردش، کار سختی نیست. با توجه به دادههای ارزشمندی که Google Ads در اختیار شما میگذارد، میتوان رفتار مشتریان را بهتر درک کرد و تبلیغات خود را برای رسیدن به مخاطبان هدف، دقیقتر تنظیم نمود. با ابزارهایی که برای بهینهسازی در این پلتفرم وجود دارد، میتوان هزینه پیشنهاد قیمت (bid) را در لحظه تغییر داد تا بر اساس علاقه و هدف کاربر، بهترین نتیجه حاصل شود.اگر دوست دارید، بیشتر با مزایای گوگل ادز و تفاوتش با سایر روشهای تبلیغات آنلاین آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم مطلب « تفاوت گوگل ادز با سایر روش های تبلیغات آنلاین» را مطالعه کنید.
-
کمک به شناسایی بازار هدف
گوگل ادز اطلاعات ارزشمندی دربارهی عادتها و نیازهای مشتریان در اختیار شما میگذارد. بهطور مثال میتوانید بفهمید که:
- کاربران با سرچ چه کلمات کلیدی به سایت شما رسیدهاند؟
- بیشتر مشتریان بالقوه شما از کدام موقعیت جغرافیایی هستند؟
- از چه دستگاهی بیشتر استفاده کردهاند تا به سایت شما رسیدهاند؟
- در چه روزهایی و در چه ساعاتی بیشتر جستوجو کردهاند؟
این اطلاعات به شما کمک میکند، محصولات و خدماتتان را بهتر و دقیقتر تنظیم کنید. همچنین کمکتان میکند تا تبلیغات هدفمندتری داشتهباشید و پولتان را برای افرادی خرج نکنید که علاقهای به خدمات شما ندارند.
سخن آخر
در دنیای پویای این روزهای ما، تبلیغات موثر، یعنی تبلیغکردن در جای و زمان درست، گوکل ادز، دقیقا همین کار را انجام میدهد. دسترسی به میلیونها کاربر، هدفگیری دقیق و کنترل کامل بودجه و ارائه نتایج شفاف و سریع، کسبوکارها را در هر ابعادی از کوچک تا بزرگ مجاب میکند تا از این پلتفرم، به عنوان بهترین راه تبلیغات آنلاین استفاده کنند.
چه در آغاز مسیر بازاریابی هستید و یا قصد دارید، کمپینهای حرفهای راهاندازی کنید، گوگل ادز، بیشک میتواند نقش مهمی در رشد کسبوکار و برند شما داشتهباشد. برای مشاوره و اجرای دقیق Google Ads، میتوانید از تخصص ما در سایت سها مارکتینگ کمک بگیرد تا تبلیغات شما هدفمندتر و بهصرفهتر باشد.
منبع: business