آینده تبلیغات در دستان اینستاگرام؛ رشد چشمگیر درآمد و تهدید رقبای بزرگ

اینستاگرام، پلتفرم محبوب اشتراک گذاری عکس و ویدیو، در حال تبدیل شدن به یک غول تبلیغاتی است. طبق آخرین گزارشها، اینستاگرام قرار است بیش از نیمی از درآمد تبلیغاتی شرکت مادر خود، متا، را در سال 2025 تأمین کند. این رشد چشمگیر به دلیل محبوبیت روزافزون ویدئوهای کوتاه در این پلتفرم و همچنین سرمایهگذاریهای متا بر روی ویژگی ریلز است.
چرا مهم است؟
به گزارش برندسازی به نقل از رویترز، ریلز اینستاگرام با تیکتاک و شورتس یوتیوب رقابت میکند، زیرا کاربران ویدئوهای کوتاه را جذابتر میدانند و بازاریابان را به سمت استفاده از این قالب سوق میدهد، در زمانی که متا به دنبال افزایش درآمد از این محصول با قرار دادن تبلیغات بیشتر است.
زمینه
اگر ممنوعیت تیکتاک در ایالات متحده اعمال شود، ریلز و شورتس یوتیوب میتوانند به جایگزینهای جذابی برای تبلیغات تبدیل شوند و به طور بالقوه رشد اینستاگرام را تقویت کنند.
نکات کلیدی
- جاسمین انبرگ، تحلیلگر ارشد در ایمارکتر، گفت: «اینستاگرام اکنون یک پلتفرم ویدیویی اول است و کاربران نزدیک به دو سوم از زمان اینستاگرام خود را صرف تماشای ویدیو میکنند.»
- انبرگ افزود: «اگر ممنوعیت تیکتاک در سال ۲۰۲۵ اجرا شود، اینستاگرام میتواند بیش از یک پنجم از دلارهای تبلیغاتی تیکتاک که مجدداً تخصیص داده شدهاند را در ایالات متحده به دست آورد.»
اعداد و ارقام
در سال ۲۰۲۴، درآمد تبلیغاتی اینستاگرام عمدتاً از ویژگیهای فید و استوری آن حاصل شد که به ترتیب ۵۳.۷٪ و ۲۴.۶٪ را تشکیل میداد.
با این حال، با افزایش درآمد ریلز، سهم درآمد ترکیبی از اکسپلور اینستاگرام، ریلز و احتمالاً تردز در سال ۲۰۲۵ به ۹.۶ درصد افزایش خواهد یافت.
[نمودار: سهم اینستاگرام در درآمد تبلیغاتی متا در ایالات متحده]