اقتصاد

افزایش حمل ۲۵ میلیون تن کالا همزمان با تکمیل کریدور شمال

سهیل آل رسول، عضو هیأت مدیره جامعه مهندسان مشاور در نشست تخصصی چالش های حمل و نقل ریلی و نقش آن در عدم توسعه متوازن اقتصاد ملی گفت: فقدان تکمیل کریدور شمال – جنوب باعث رونمایی مسیر ترانزیتی ریلی دریایی از هند به اروپا شد که در صورت تحقق افزون بر محروم شدن کشور از حداقل ۵ میلیارد دلار درآمد ناشی از ۲۵ میلیون تن کالا در سال به لحاظ مزیت های رقابتی کالا و خدمات ما را در انزوا فرو می برد.

عضو هیأت مدیره جامعه مهندسان مشاور گفت: در صورتی که کریدور شمال – جنوب کشور تکمیل شود امکان حمل ۲۵ میلیون تن کالا فراهم خواهد شد.

 وی  افزود: در فصل انتخابات مجلس کاندیداها در حوزه‌های انتخابیه خود با طرح برخی پروژه‌های زیرساختی ایجاد مطالبه اجتماعی می‌کنند که بسیاری از این پروژه‌ها در اولویت‌های زیرساختی کشور نیستند.

او اظهار کرد: در این زمینه بالغ بر ۸۰ هزار طرح نیمه تمام ملی و استانی در کشور که زمینه‌ساز اتلاف سرمایه‌های ملی و عدم اثربخشی سرمایه گذاری‌های عمرانی کشور شده است از همین جا شروع می‌شود که باید به نحو موثری به آن پرداخت.

این عضو شورای هماهنگی تشکل‌ها از فعالین رسانه¬ای دعوت کرد تا بیشتر به مشکلات صنعت احداث بپردازند چرا که خسارات ناشی از بی توجهی به عمران و فعالین بخش خصوصی این صنعت به از دست رفتن سرمایه¬های ملی شرکت¬ها و مهاجرت نخبگان این بخش محدود نمی‌شود و باعث از دست رفتن فرصت توسعه متوازن اقتصادی کشور می‌شود.

او گفت: نباید فراموش کنیم که صنایع تولیدی، معدنی، کشاورزی و نفتی ما همه وابسته به توسعه زیرساخت‌های کشوراند و غفلت یک دهه اخیر از صنعت احداث زمینه بسیاری از ناترازی-های پدید آمده در کشور بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا