اخبار روز برندهای جهان

تیک‌تاک در آستانه ممنوعیت؛ خالقان محتوا در جستجوی پناهگاه جدید

تصمیم دادگاه تجدیدنظر آمریکا مبنی بر احتمال ممنوعیت تیک‌تاک، موجی از نگرانی را در میان کاربران و به‌ویژه خالقان محتوا ایجاد کرده است. با توجه به این تهدید، بسیاری از خالقان محتوا در حال برنامه‌ریزی برای انتقال فعالیت خود به پلتفرم‌های رقیب هستند.

به گزارش برندسازی به نقل از رویترز، تیک‌تاک به یک نیروی دیجیتال بزرگ در ایالات متحده تبدیل شده است، زیرا به ۱۷۰ میلیون کاربر آمریکایی، به ویژه جوانان علاقه‌مند به ویدیوهای کوتاه و اغلب بی‌احترامی، رسیده است. این پلتفرم تبلیغ‌کنندگان را از برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکایی جذب کرده و پلتفرم تجارت الکترونیک TikTok Shop را اضافه کرده است که به بازارگاهی برای کسب‌وکارهای کوچک تبدیل شده است.

کنگره ایالات متحده، با ترس از اینکه مالکان چینی تیک‌تاک در حال جمع‌آوری اطلاعات در مورد مصرف‌کنندگان آمریکایی هستند، قانونی را تصویب کرده است که از مالک آن، بایت‌دنس تحت حمایت چین، می‌خواهد تیک‌تاک خود را در ایالات متحده واگذار کند یا با ممنوعیت روبرو شود. روز جمعه، یک دادگاه تجدیدنظر فدرال این قانون را تأیید کرد.

تهدیدات سیاست‌مداران و دیگران علیه تیک‌تاک سال‌هاست که در حال افزایش بوده است و برخی از کاربران تهدیدات اخیر را دست کم می‌گرفتند. با این حال، به نظر می‌رسد که این موضوع با احتمال ممنوعیت در عرض شش هفته تغییر کرده است. هنوز هم امکان تجدیدنظر در دیوان عالی وجود دارد.

کریس مووری، یک تأثیرگذار رسانه اجتماعی دموکرات با ۴۷۰ هزار دنبال‌کننده در تیک‌تاک گفت: «برای اولین بار متوجه می‌شوم که بسیاری از چیزهایی که برای آن‌ها تلاش کرده‌ام ممکن است از بین بروند. فکر نمی‌کنم به اندازه کافی در مورد آسیب اقتصادی آن برای کسب‌وکارهای کوچک و خالقان محتوا صحبت شده باشد.»

در این اپلیکیشن، بینندگان و خالقان محتوا نگرانی و سردرگمی خود را ابراز کردند و بسیاری گفتند که شک دارند این پلتفرم دوام بیاورد و آماده بدترین سناریو هستند.

کریس برکت، خالق محتوای تیک‌تاک با ۱.۳ میلیون دنبال‌کننده ویدیوهای سبک زندگی مردانه خود، گفت که فکر نمی‌کند این پلتفرم دوام بیاورد. او در یک پست ویدیویی گفت: «فکر نمی‌کنم این اپلیکیشن در ایالات متحده دوام بیاورد.» او از مخاطبان خود خواست تا او را در سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، ایکس و تردز دنبال کنند.

SnipingForDom، خالق محتوای غذا و سفر با ۸۹۸ هزار دنبال‌کننده در این اپلیکیشن، گفت: «ما سال‌ها و زمان زیادی را صرف ساختن جامعه خود در اینجا کرده‌ایم.» اگرچه او فکر نمی‌کند پایان تیک‌تاک نزدیک باشد، اما همچنان به دنبال‌کنندگانش گفت که با او در صفحه اینستاگرامش در ارتباط باشند.

دیگران نیز منتظر اطلاعات بیشتر بودند. سارا جانتتی، مشاور TikTok Shop، گفت که مشتریانش نگران ممنوعیت احتمالی تیک‌تاک نیستند و تا زمانی که چیزی قطعی‌تر نبینند، کسب‌وکار خود را تغییر نخواهند داد.

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا