اقتصاد

خروج ۶۷۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام

در روند معاملات امروز ۱ بهمن بازار سرمایه ثبت شد؛

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در معاملات امروز ۱ بهمن شاخص کل بورس با کاهش بیش از ۱۹ هزار واحدی در تراز ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش بیش از ۱۰ هزار واحدی در تراز ۷۴۴ هزار و ۳۰۲ واحدی قرار گرفت تا امروز هم بازار سرمایه شاهد روند منفی باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: حجم معاملات امروز بازار سهام و حق تقدم حدود ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۵ هزار و ۶۹۶ میلیارد تومان ثبت شده است و امروز ۶۷۴ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز تنها ۲۳ درصد بازار شاهد روندی مثبت بود به طوری که در مجموع امروز ۱۷۵ نماد در محدوده مثبت به کار خود پایان دادند. همچنین امروز تعداد خریداران حقیقی حدود ۱۴۷ هزار کد و تعداد فروشندگان به ۱۴۲ هزار کد رسید. بیشترین میزان ورود نقدینگی را صنعت لاستیک و بیشترین خروج نقدینگی را صنعت فلزات اساسی به خود اختصاص دادند.

غفوری می‌گوید: بازار روز گذشته فاز منفی و فشار فروش را شاهد بود؛ فشار فروشی که به امروز هم رسید و در نهایت بازار منفی ثبت شد و شاخص به سد ۲ میلیون و ۱۵۳ هزار واحد برخورد کرد.

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا