اخبار روز برندهای جهان

رشد ۴۲درصدی سود عملیاتی بخش باتری پاناسونیک، با وجود کاهش تقاضای خودرو

بخش تولید باتری پاناسونیک با وجود کاهش تقاضا برای باتری خودرو، در سه ماهه دوم با افزایش ۴۲ درصدی سود عملیاتی به رقم ۳۲.۷ میلیارد ین (۲۱۳.۸۲ میلیون دلار) دست یافت. فروش قوی‌تر سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی برای مراکز داده توانست این کاهش را جبران کند.

به گزارش برندسازی به نقل از رویترز، درآمد عملیاتی برای بخش کلیدی که باتری برای تسلا و سایر خودروسازان تولید می‌کند، با وجود کاهش سود حاصل از کسب و کار باتری خودرو، به ۳۲.۷ میلیارد ین (۲۱۳.۸۲ میلیون دلار) افزایش یافت.

با این حال، این شرکت پیش‌بینی سود عملیاتی کل سال برای این بخش را در سطح ۱۰۹ میلیارد ین حفظ کرد.

پاناسونیک اعلام کرد که این بخش در حال دست و پنجه نرم کردن با کاهش فروش در ژاپن و افزایش هزینه‌های توسعه برای مشتریان جدید، و همچنین هزینه‌های راه‌اندازی کارخانه‌ها در کانزاس و استان واکایاما ژاپن در این سه ماهه بوده است.

ماه گذشته، پاناسونیک انرژی اعلام کرد که مقدمات تولید انبوه باتری‌های ۴۶۸۰ خود را در واکایاما نهایی کرده است تا به خودروسازان کمک کند تا برد حرکتی خودروهای الکتریکی را افزایش دهند و برای دستیابی به همان ظرفیت بسته باتری از سلول‌های کمتری استفاده کنند.

این بخش با راه‌اندازی دومین کارخانه آمریکایی خود در کانزاس که قرار است در اوایل سال ۲۰۲۵ شروع به تولید کند و با یک کارخانه دیگر در نوادا که باتری برای تسلا تامین می‌کند، به دنبال رشد در بازار آمریکای شمالی است.

این بخش با سایر تولیدکنندگان باتری آسیایی مانند CATL چین و LG Energy Solution کره جنوبی رقابت می‌کند که روز دوشنبه اعلام کرد با توجه به کند شدن تقاضای خودروهای الکتریکی، دیدگاه محافظه‌کارانه‌ای در مورد رشد درآمد سال آینده دارد.

پاناسونیک همچنین پیش‌بینی سود کل سال خود را برای کل کسب و کار خود در سطح ۳۸۰ میلیارد ین حفظ کرد.

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا