اقتصاد

ساخت ۵ هزار مسکن اجتماعی کلید خورد

پژمان جوزی رئیس انجمن صنفی کارفرمایی صنعت ساختمان در نشست خبری امروز خود  با بیان اینکه سازندگان  بخش خصوصی  جهت‌ اعتلا و اهداف بلند صنعت ساختمان هر کمکی  از جمله  تزریق منابع مالی که  دولت بخواهد می توانند انجام دهند، گفت: ورود سرمایه گذاران خارجی و پیمانکاران از جمله پیمانکاران چینی می تواند تکنولوژی های جدیدی را وارد حوزه ساخت مسکن کند و ما به عنوان بخش خصوصی موافق ورود تکنولوژی های چینی و سرمایه خارجی هستیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، به گفته وی بیش از ۱۰ سال  است که مطالبات حقوق صنفی و صنعت ساختمان  را از شهرداری و نهادهای دولتی  پیگیری  می کنیم .

او می گوید:  سازندگان چتر حمایتی خود را برای حوزه مسکن  پهن می‌کنند  و با وزارت راه و شهرسازی که عالی ترین مرجع در حوزه مسکن است  تعاملات خوبی داریم .

او اظهار کرد:کاهش هزينه تمام شده اجرا را با کمک دولت تحت عنوان یک هدف عالی در دستور کار خود قرار داده ایم. راهکارهایی برای تسهیل کردن ساخت مسکن  به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده ایم. دولت سعی در  افزایش جمعیت دارد و اگر دولت و بخش خصوص به کمک آنها نیایند راه سختی را پیش رو خواهد داشت و تمام سازندگان در این مسیر آماده هستند.

او با بیان  اینکه سیاست ما افزایش جمعیت است،  گفت: اخیرا صحبت هایی از ساخت مسکن های با متراژ کم است که این با سیاست اسناد بالادستی ما هیچ همخوانی ندارد. در یک دهه اخیر شاهد رشد و توسعه صنعت ساختمان بودیم، بطوریکه به یک پلتفرم جذب سرمایه گذاری خارجی تبدیل شده‌ است. 

وی با بیان اینکه در مقطعی افراد بدون تخصص و غیرحرفه‌ای وارد صنعت ساختمان شدند، ادامه داد: صنعت ساختمان باید با حضور بخش خصوصی و تعاملات با دولت به کمک مردم بیاید و منجر به تسهیل شدن مسیر خانه‌دار شدن مردم شود. 

او با اشاره به اینکه ساخت ۴ تا ۵ هزار واحد مسکن اجتماعی در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تحقیقات علمی گسترده ای را برای ساخت واحدهای مسکونی انجام داده ایم و این موضوع خود باعث شده که آمادگی کامل را برای ساخت واحدهای مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا