اخبار روز برندهای جهان

همکاری هیوندای و جنرال موتورز در توسعه و تولید خودرو

هیوندای و جنرال موتورز تفاهم‌نامه‌ای برای بررسی امکان همکاری در توسعه خودروهای احتراق داخلی، برقی و دیگر فناوری‌ها انرژی پاک امضا کردند. این همکاری با هدف بهبود بهره‌وری و افزایش رقابت‌پذیری هر دو شرکت صورت می‌گیرد.

به گزارش برندسازی به نقل از برنا، به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۴، سال اتحاد‌های بزرگ در صنعت خودروسازی باشد؛ چرا که شرکت‌های بزرگ بیشتری برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های یکدیگر وارد همکاری می‌شوند. در تازه‌ترین همکاری‌های غیرمنتظره، هیوندای و جنرال موتورز تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده‌اند که به موجب آن، این دو غول خودروسازی امکان توسعه و تولید مشترک خودرو‌ها را بررسی خواهند کرد.

در صورت نهایی شدن این همکاری، هیوندای و جنرال موتورز نه تنها در تولید خودرو‌های احتراقی، بلکه در توسعه خودرو‌های برقی نیز مشارکت خواهند داشت. این همکاری شامل خودرو‌های سواری و تجاری بوده و همچنین امکان تمرکز بر فناوری هیدروژن نیز مطرح شده است. بر اساس این تفاهم‌نامه، دو شرکت قصد دارند منابع خود مانند فولاد و مواد اولیه باتری را به اشتراک گذاشته و با هم ادغام کنند.

طبق اعلام مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، پس از امضای این تفاهم‌نامه، مذاکرات بین دو شرکت به سرعت آغاز خواهد شد. هدف اصلی این همکاری “تولید خودرو‌هایی رقابتی‌تر و تحویل سریع‌تر و کارآمدتر آنها به مشتریان” است. با مدیریت بهینه‌تر سرمایه، این دو خودروساز بزرگ امیدوارند هزینه‌های خود را کاهش داده و سرمایه‌گذاری‌ها را کارآمدتر انجام دهند.

اویسون چونگ، رئیس اجرایی گروه هیوندای نیز در این باره اظهار داشت: “این همکاری به ما کمک می‌کند تا با بهره‌گیری از توانایی‌های مشترک، رقابت‌پذیری خود را در بازار‌ها و بخش‌های کلیدی خودرو تقویت کنیم و ارزش بیشتری را از طریق تخصص و فناوری‌های نوآورانه به مشتریان ارائه دهیم. ”

دلایل اصلی همکاری و شرایط رقابتی

این همکاری می‌تواند دلایل روشنی داشته باشد، کاهش هزینه‌های توسعه و تولید و همچنین تسریع فرآیند مهندسی خودرو‌های جدید. مقیاس بزرگ این پروژه می‌تواند به هیوندای و جنرال موتورز کمک کند تا در بازاری رقابتی، جایی که خودروسازان چینی به‌ویژه در بخش خودرو‌های برقی به رقیبی جدی تبدیل شده‌اند، عملکرد بهتری داشته باشند.

سال گذشته، جنرال موتورز و هوندا برنامه‌های خود را برای توسعه مشترک خودرو‌های برقی مقرون‌به‌صرفه لغو کردند. طبق برنامه‌ریزی اولیه، قرار بود اولین مدل‌های این همکاری تا سال ۲۰۲۷ عرضه شوند. با خروج هوندا از این همکاری، حالا شاید هیوندای بتواند این خلأ را پر کند؛ هرچند هنوز زود است که در این باره اظهار نظر شود.

دیگر همکاری‌های مهم در صنعت خودرو

همکاری‌های اخیر در صنعت خودرو تنها به این مورد محدود نمی‌شود. در ماه مارس، هوندا و نیسان توافق کردند که در زمینه توسعه خودرو‌های برقی، نرم‌افزار و “محصولات مکمل” با هم مذاکره کنند. در اوایل آگوست، میتسوبیشی نیز اعلام کرد که به این اتحاد تازه‌تأسیس پیوسته است. همچنین چند ماه قبل، تویوتا، مزدا و سوبارو در یک کنفرانس مشترک، تعهد طولانی‌مدت خود به توسعه موتور‌های احتراقی را اعلام کردند.

با این حال، باید توجه داشت که موفقیت در دنیای امروز صرفاً با تولید خودرو‌های مشترک به دست نمی‌آید؛ بلکه مدیریت صحیح نیز عاملی تعیین‌کننده است. به عنوان مثال، گروه فولکس‌واگن طبق گفته مدیر مالی آن، تنها “یک یا دو سال” فرصت دارد تا وضعیت خود را بهبود بخشد.

استلانتیس نیز با مشکلاتی روبه‌رو است. نمایندگی‌های این شرکت در آمریکا طی نامه‌ای سرگشاده به مدیرعامل این شرکت، کارلوس تاوارس، به مشکلات جدی این شرکت اشاره کرده‌اند.

حتی تویوتا نیز از چالش‌ها در امان نمانده و با رسوایی مربوط به آزمایش‌های تصادف در زیرمجموعه دایهاتسو مواجه شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا