اخبار روز برندهای جهان

ورود لامبورگینی به بازار خودروهای برقی با وجود کاهش تقاضای جهانی!

لامبورگینی با تصمیمی جسورانه آماده است تا اولین خودروی برقی خود را در سال ۲۰۲۸ به بازار عرضه کند، در حالی که تقاضای جهانی برای خودروهای برقی در حال کاهش است.

به گزارش برندسازی به نقل از برنا، لامبورگینی در حال برنامه‌ریزی است تا اولین خودروی تمام برقی خود را در سال ۲۰۲۸ عرضه کند. این خودرو که در قالب کانسپت «Lanzador» که در نمایشگاه پبل بیچ ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته شد، به جای یک سوپراسپرت، یک گرند تورر ۲+۲ با شکل یک SUV متفاوت خواهد بود.

استفان وینکلمن، مدیرعامل لامبورگینی، پیش‌بینی کرده است که این خودروی برقی به اندازه سوپراسپرت‌های اصلی شرکت، علی‌رغم کاهش شدید تقاضا در بازار خودرو‌های برقی، فروش خوبی خواهد داشت.

وینکلمن در خصوص برنامه‌های آینده لامبورگینی گفته است، “مدل Revuelto  در کوچکترین بخش بازار قرار دارد و حجم تولید آن همیشه کم خواهد بود. سپس مدل Temerario و خودروی گرند تورر برقی GT تقریباً در یک سطح قرار دارند. در نهایت، Urus  همواره پرفروش‌ترین مدل ما خواهد بود. ”

مدل Temerario که اوایل امسال عرضه شد، جایگزین سوپراسپرت موفق Huracán  شده است. سال گذشته لامبورگینی توانست ۳ هزار و  ۹۶۲ دستگاه هوراکان به فروش برساند که حدود ۴۰ درصد از کل فروش شرکت را شامل می‌شد. احتمالاً فروش مدل Temerario  نیز روند مشابهی را طی خواهد کرد.

با این حال، پیش‌بینی وینکلمن درباره حجم تولید خودروی برقی لامبورگینی، با توجه به تغییر نگرش مردم نسبت به خودرو‌های برقی حتی در بخش خودرو‌های فوق‌لوکس، یک پیش‌بینی جسورانه محسوب می‌شود. اما لامبورگینی نگرانی خاصی درباره تقاضای کنونی ندارد!

به گفته وینکلمن “باید به این نکته توجه داشت که لامبورگینی به پنج سال برای توسعه نیاز دارد و سپس یک چرخه تولید حداقل هشت ساله را دنبال می‌کند؛ بنابراین همیشه باید به آینده نگاه کرد. اگر بخواهید بر اساس تمایلات لحظه‌ای بازار عمل کنید، هرگز به جایی نخواهید رسید.”

وینکلمن تنها فردی نیست که به موفقیت خودروی برقی لامبورگینی امیدوار است. روون موهر، مدیر ارشد فنی لامبورگینی گفته است تغییر نگرش مردم نسبت به خودرو‌های برقی تنها به زمان نیاز دارد!

موهر در این‌باره گفت: “از دید ما، باید یک قدم فراتر برویم. تنها تقلید از موتور‌های احتراقی شاید پاسخ مناسبی برای زمان حال باشد. اما باید مشتریان را قانع کنیم که تجربه رانندگی با خودروی برقی فراتر از چیزی است که در دنیای موتورهای احتراق داخلی نمی‌توانید تجربه کنید!! تنها در این صورت می‌توانید خریداران را متقاعد کنید که به سمت خودرو‌های برقی حرکت کنند. ”

با این وجود، باید در نظر داشت که با توجه به کاهش تدریجی تقاضای خودرو‌های برقی در بازار جهانی، حتی برند‌های خاص و لوکسی مانند لامبورگینی نیز با چالش‌های جدی در جذب مشتریان وفادار روبه‌رو خواهند بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا