کاهش فروش تلفن های هوشمند برند خارجی در چین
فروش تلفنهای هوشمند برند خارجی شامل آیفون اپل، ماه میلادی گذشته در چین کاهش یافت.
به گزارش برندسازی به نقل از رویترز دادههایی که «آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین» منتشر کرد، نشان داد فروش گوشیهای خارجی در اوت، ۱۲.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
طبق اطلاعات این نهاد وابسته به دولت، فروش تلفنهای هوشمند برند خارجی در ماه اوت، به ۱.۸۷ میلیون دستگاه در مقایسه با ۲.۱۴۲ میلیون دستگاه در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.
مجموع فروش گوشی در چین، در ماه اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۶.۷ درصد افزایش یافت و به ۲۴.۰۵ میلیون دستگاه رسید.
هفته گذشته معلوم شد پیش سفارش برای گوشی «میت ایکس تی» هواوی، از ۶.۵ میلیون دستگاه فراتر رفته که طبق آمار موسسه تحقیقاتی آی دی سی، تقریبا دو برابر حدود ۳.۹ میلیون تلفن هوشمند تاشو است که در سه ماهه دوم امسال در جهان به فروش رفته است. تب خریداران برای بعضی از مدلهای «میت ایکس تی» باعث شده است که قیمت آنها به بیش از ۲۰ هزار دلار برسد.
در این بین، فروش آیفون اپل در چین با وجود تخفیفهای کم سابقهای که این شرکت آمریکایی عرضه کرده، کاهش پیدا کرده است. اپل در سه ماهه دوم امسال، از رتبه سوم در بازار چین، به رتبه ششم سقوط کرد. اپل از سال ۲۰۲۳ که هواوی بازگشت قدرتمندانهای به بازار گوشیهای رده بالا داشت و در پی ممنوعیت غیررسمی استفاده از آیفون در سازمانها و شرکتهای دولتی چین که مهمترین بازار این شرکت پس از آمریکا است، تحت فشار قرار گرفت.