مقالات برندسازی

5 مزیت اصلی برندسازی کسب و کارها

پایگاه خبری برندسازی، برندسازی کسب و کارها اهمیت ویژه‌ای دارد. 5 مزیت مهم و اساسی برندینگ در این مطلب آورده شده است که شما را برای سرمایه گذاری روی برندینگ مصمم می‌ کند.

برندسازی کسب و کارها مهم تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. به شکلِ ظاهری، برند شما از لوگو و پالت رنگی تشکیل می شود. به شکل باطنی، برندتان هویت کسب و کارتان را تشکیل می دهد. برندتان به شما و کارمندانتان شخصیت می دهد.

برندسازی کسب و کار همیشه بخش حیاتی از یک تجارت پیشرو به حساب می آید. امروزه، به خاطر وجود شبکه های اجتماعی و افرادی که بیشتر از هر زمان دیگری وقت خود را در آن می گذرانند، برندسازی اهمیت پیدا کرده است. شبکه های اجتماعی به کاربران این فرصت را می دهد تا با ویترینی رنگارنگ از برندها و محصولات مختلف رو به رو شوند. سپس براساس معیار های روز، بهترین و عالی ترین برند را انتخاب کنند. درست است که تنوع برای مشتریان جذاب و عالی است، اما کار را برای مدیران کسب و کارها سخت می کند.

رقابت کردن برای مدیران کسب و کارها در دنیای امروز شکل جدی تری به خود گرفته است. مدیران کسب و کارها برای داشتن رقابت صحیح باید بیشتر از گذشته به Bold کردن یا Highlight کردن برند خود بپردازند تا بتوانند تمایز خود را از سایر برند ها به کاربران ارائه دهند. برندسازی مناسب به مدیران کسب و کارها اجازه می دهد تا مشتریان خود را به خوبی بشناسند، بتوانند آن ها را کنترل کنند و خود را به شکلی مؤثر به مشتریان بالقوه معرفی کنند.

برندسازی کسب و کارها
برندسازی کسب و کارها

برندسازی موجب رشد Community برای کسب و کار می شود

برندسازی کسب و کارها برای ارائه محصولات و خدمات به تعداد مشتریان بالقوه‌ بیشتر، کاربرد دارد. این یکی از واضح ترین دلایل اهمیت دادن به برندینگ است. اگر برای برندسازی کسب و کارتان به شکل قوی عمل کنید، مخاطبان توجه بیشتری به شما نشان می دهند. اگر کسب و کارتان برندینگ منسجمی نداشته باشد، برای مدت زمان طولانی در ذهن مخاطبان باقی نخواهد ماند.

برندسازی کسب و کارها با انتخاب پالت رنگی مناسب، لوگوی منحصر به فرد و سایر عناصر بصری، معنا پیدا می کند. در اصل، این عناصر بصری هستند که به خاطرسپاری برند را آسان تر می کنند. یک نفر فقط برای چند ثانیه لوگوی شما را مشاهده می کند؛ اگر لوگو و رنگ های مناسبی برای برندتان انتخاب کرده باشید، این تصویر در ذهن مخاطب باقی خواهد ماند؛ حتی اگر آن شخص آماده‌ استفاده از محصولات یا خدمات شما نباشد. پس «خاطره ساز» بودن برندسازی را دست کم نگیرید؛ زیرا به خوبی در ذهن مخاطب اثر خواهد گذاشت.

برندسازی کسب و کارها
برندینگ

برندسازی کسب و کارها منجر به خلق ِ «اعتماد» می شود

جلب اعتماد مخاطب یکی از مهم ترین مواردی است که می توانید به واسطه برندینگ، به آن دست پیدا کنید. اما به دست آوردن اعتماد مخاطب همیشه کار ساده ای نیست. کسب و کاری که عناصر کلیدی برندسازیش را از دست داده باشد، کاری بس دشوار برای جلب اعتماد مخاطبان در پیش خواهد داشت.

بسیاری از ما انتظار داریم وقتی به مشاغل مختلف نگاه می اندازیم و آن ها را بررسی می کنیم، نوعی برندسازی درونشان ببینیم. فقدان برندینگ می تواند به ضرر صنایع و کسب و کارها تمام شود. وقتی کسب و کاری برندسازی ندارد، یعنی چیزهای چندان زیادی برای ارائه به مخاطب ندارد. برای همین شکست خواهد خورد. اگر حق انتخاب داشتید، کدامیک را انتخاب می کردید؟

  • کسب و کاری که نام تجاری مشخص و واضحی دارد.
  • کسب و کاری که هیچ تلاشی برای برندسازی و انتخاب نام تجاری اش انجام نداده است.

قطعا باید گزینه اول را انتخاب کنید. داشتن نام تجاری منحصر به فرد، به کسب و کارتان کمک می کند تا به مشتریان بالقوه نشان دهید که کسب و کاری معتبر، متمایز و حرفه ای هستید. انتخاب نام تجاری منحصر به فرد و Bold کردن آن می تواند به شما کمک کند تا به مردم نشان دهید چه انتظاراتی می توانند از شما و کسب و کارتان داشته باشند. مشتریان امروزی به شدت باهوش هستند. آن ها به محض آشنایی با کسب و کار شما و محصولاتتان، به سرعت متوجه می شوند آیا برای برندسازی تلاش کرده اید یا خیر. همین امر روی جلب یا خدشه دار کردن اعتماد آن ها مؤثر خواهد بود.

برندسازی کسب و کارها
مزایای برندسازی

بهبود شیوه‌ تبلیغات با برندینگ

برندسازی کسب و کارها برای داشتن تبلیغات مؤثر بسیار مهم و حیاتی است. همان طور که می دانید، پیشرفت بدون داشتن تبلیغات عملاً غیرممکن است. برندسازی و تبلیغات دست به دست هم می دهند و به رشد کسب و کارتان کمک می کنند. برای داشتن تبلیغات مؤثر اول باید روی برندسازی کار کنید. زمانی که توانستید برای خلق برند و اِلمان ها یا عناصر مرتبط با آن وقت بگذارید و به نتیجه برسید، وقت تبلیغ کردن فرا می رسد.

زمان تبلیغ کردن برای کسب و کارتان، همه چیز باید انسجام خاصی داشته باشد تا بتوانید هویت و ارزش واقعی کسب و کارتان را به مشتریان نشان دهید. اوضاع وقتی چالش برانگیز می شود که بفهمید اصلا برای برندینگ کسب و کارتان وقت نگذاشته اید. در این موقعیت، هرچقدر هم که تبلیغات گران و متعدد انجام دهید، نتیجه نخواهید گرفت، چرا که نمی توانید به درستی تفاوت میان خود و رقبایتان را به مشتریان بالقوه نشان دهید. گنجاندن نام تجاریتان در تبلیغات، به افزایش آگاهی از برندتان منجر می شود. یکی دیگر از رسالت های برندینگ، کمک به افزایش آگاهی از برند است که نباید دست کم گرفته شود.

برندسازی کسب و کارها
اهمیت برندینگ

برندسازی کسب و کار به نفع کارمندان است

برندسازی کسب و کارها باعث می شود داخل محیط کارتان فضایی ایجاد شود که کارمندان در آن احساس ارزشمندبودن داشته باشند. این احساس ارزشمندبودن از داشتن هویت تجاری سَر بَر می آورد. زمانی که به آن ها حس ارزش بدهید، با اشتیاق بیشتری برایتان کار می کنند؛ چون احساس می کنند بخشی از یک تیم هستند که برای رسیدن به اهدافی خاص تلاش می کنند. کارمندان یک شرکت با برندسازی قوی، حس نمی کنند که فقط صبح تا بعدازظهر کار می کنند که حقوق بگیرند.؛ بلکه آن ها با چیزی فراتر از یک شغل برای کسب درآمد روبه رو خواهند بود.

برندسازی کسب و کارها موجب به دست آوردن مشتریان وفادار می شود

اینکه مشتری برند شما را بشناسد، گاه گداری از شما خرید کرده یا از خدماتتان استفاده کند، نباید هدف تبلیغاتی و برندسازیتان باشد. شما باید مشتریانی را برای خود جمع آوری کنید که به خریدکردن یا استفاده از خدمات شما، به صورت دائم، روی آورده و به شکل خودکار برندتان را برای دیگران تبلیغ کنند. برندسازی کسب و کارها به مدیران کمک می کند تا جنبه‌ «انسانی» فعالیت تجاری خود را رشد دهند.

الهه رضائیان

الهه رضائیان

مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری برندسازی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا