برند آدیداس در سال 2023 ضرر کرد
پایگاه خبری برندسازی، برند آدیداس ضرر خالص ۵۸میلیون یورویی در سال ۲۰۲۳ ثبت کرد.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی، غول آلمانی پوشاک ورزشی، آدیداس در سال ۲۰۲۳ ضرر خالصی را تجربه کرد.
زیان خالص شرکت ۵۸ میلیون یورو (۶۳.۴ میلیون دلار) در سال ۲۰۲۳ ثبت شد که از درآمد خالص ۲۵۴ میلیون یورو در سال ۲۰۲۲ کمتر بود.
مجموع فروش آدیداس در سال گذشته به ۲۱.۴ میلیارد یورو رسید که ۴.۸ درصد به صورت سالانه کاهش داشت.
با وجود اینکه آدیداس ضرر خالص تجربه کرد، هیأت مدیره این شرکت پیشنهاد سود ۰.۷۰ یورویی برای هر سهم را بدون تغییر نسبت به سال گذشته ارائه کرد.
بیورن گولدن، مدیرعامل آدیداس گفت: «اگرچه عملکرد آدیداس به اندازه کافی خوب نبود اما سال ۲۰۲۳ بهتر از آنچه در ابتدای سال انتظار داشتم به پایان رسید. با وجود از دست دادن مقدار زیادی از درآمد یزی (Yeezy) و استراتژی فروش بسیار محافظهکارانه، موفق شدیم درآمدهای ثابتی داشته باشیم».
آدیداس در اکتبر ۲۰۲۲ روابط خود را با خواننده کانیه وست قطع کرد و فروش سری کفشهای ورزشی بسیار سودآور Yeezy را به حالت تعلیق درآورد.
گولدن اظهار کرد که سال ۲۰۲۴ سال خوبی برای نمایش این برند با المپیک، پارالمپیک، یورو ۲۴، کوپا و سایر رویدادهای ورزشی خواهد بود.
همچنین افزود: «مشتاقانه منتظرم که ورزش زنده را با هواداران زیادی جشن بگیرم. من فکر میکنم بسیاری از مردم در سراسر جهان مشتاقانه منتظر رویدادهای ورزشی هستند و این مورد از کسب و کار ما حمایت خواهد کرد.»
گولدن خاطرنشان کرد: «ما هنوز کار زیادی برای انجام دادن داریم، اما بسیار مطمئن هستم که در مسیر درستی قرار گرفتیم. ما آدیداس را دوباره برمیگردانیم. کمی به ما فرصت دهید و ما دوباره خواهیم گفت که به اهداف خود دست یافتیم!»
منبع: ایسنا