توجه برندسازی از عطر و رایحه ایرانی
وی ادامه داد: گستره جغرافیایی و شرایط آب و هوایی کشورمان به گونهای است که تنوع بالایی از گیاهان معطر در آن رشد میکنند. با این حال تا قبل از این عمده مصارف این گیاهان در جهات دارویی، سلامت و پزشکی بوده است و متأسفانه صنعت عطرسازی توجه کمی به ظرفیتهای بومی و داخلی به منظور برندسازی از عطر و رایحه ایرانی داشته است. گیاهانی مانند گل محمدی و زعفران و حتی چای ایرانی ظرفیت معرفی به صنعت عطرسازی داشته اند اما همیشه به سراغ رایحههای دیگر تولیدشده در سایر کشورها و فرهنگها رفتهایم.
امامی افزود: مقصود ما در این رویداد این است که بگوییم ایران هم میتواند رایحه به خصوص خودش را داشته باشد مثلاً گل محمدی که مظهری از رایحه نبوی در حافظه تاریخی و فرهنگ عمومی ایرانیان است مثال روشنی از ماهیت فرهنگی عطر و رایحه است و این امر را بر ما ضروری مینماید که در این زمینه به صورت فعالانه تولید محصول و ادبیات کنیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: «اولین رویداد ملی عطر و رایحه ایرانی» با مشارکت فعالان بخش خصوصی، مسئولان و نهادهای مؤثر و مشارکتآفرینی عموم مردم برگزار خواهد شد و قرارگاه نوآوری فرهنگی و نشاط اجتماعی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور راهبری این رویداد را برعهده دارد. اطلاعات تکمیلی از زمان برگزاری این رویداد نیز متعاقباً اعلام میشود.