اخبار روز برندهای ایران

برندسازی تولیدات صنعتی که دارای مزیت رقابتی بالا هستند

پایگاه خبری برندسازی، سرپرست مالکیت معنوی گفت: بازارهای جهانی محصولات ایرانی با ثبت بین المللی نشانه‌های جغرافیایی و برندسازی آن‌ها گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیامک اسلامی، سرپرست مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و الکساندرا گرازیولی، مدیر ثبت لیسبون سازمان جهانی مالکیت معنوی (wipo)، زمینه‌های استفاده مؤثر ایران از ظرفیت معاهده بین المللی لیسبون را مورد بررسی قرار دادند.

اسلامی ضمن اشاره به الحاق ایران به موافقتنامه لیسبون در خصوص حمایت از اسامی مبدا و ثبت بین المللی آن‌ها از سال ۱۳۸۳ اعلام کرد: فرایند الحاق کشور ایران به سند ژنو موافقت نامه لیسبون در مورد حمایت از نشانه‌های جغرافیایی و ثبت بین المللی آن‌ها در مراحل نهایی تصویب قرار دارد.

وی با اشاره به اجرای قانون حمایت از نشانه‌های جغرافیایی مصوب سال ۱۳۸۳ در کشور، تلفیق ویژگی‌های جغرافیای، فرهنگی و تاریخی ایران را یکی از دلایل مهم تنوع در محصولات طبیعی و کشاورزی و صنایع دستی دانست و بر لزوم اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی و ایجاد بهینه پروژه‌های برندسازی و توسعه بازارهای جهانی محصولات ایرانی تاکید کرد.

سرپرست مالکیت معنوی اعلام کرد: در مرحله اول سه محصول فرش، زعفران و پسته در دستور برنامه‌های برندسازی قرار دارند تا علاوه بر حفظ شهرت با مرغوبیت زمینه بهره مندی کلیه فعالان و ذی نفعان چرخه تولید فراهم و از حیث مسئولیت اجتماعی، حقوق فعالان حفظ شود و در مرحله دوم سایر محصولات ایرانی و از جمله تولیدات صنعتی که دارای مزیت رقابتی در بازارهای جهانی هستند برند سازی می‌شود.بازارهای جهانی محصولات ایرانی با ثبت بین المللی نشانه‌های جغرافیایی و برندسازی آن‌ها گسترش می‌یابد.

در ادامه، گرازیولی ضمن تشریح آخرین دستاوردهای مربوط به سیستم لیسبون، آمادگی سازمان جهانی مالکیت معنوی را برای ارائه کمک‌های فنی و مشاوره به منظور ظرفیت سازی و توسعه نشانه‌های جغرافیایی ایران اعلام کرد و الحاق ایران به سند ژنو موافقت‌نامه لیسبون را برای تقویت نشانه‌های جغرافیایی ضروری دانست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا