اخبار روز برندهای ایران

برند فرش مهربان باید در عرصه تجارت خارجی شناخته شود

پایگاه خبری برندسازی، نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودرآهنگ بیان کرد: برند فرش مهربان باید در عرصه تجارت خارجی شناخته شود و به برند اصیل جهانی تبدیل شود.

فتح الله توسلی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی خلاقیت، نوآوری و بازاریابی فرش دستبافت گفت: مهربان یک نشان و برند ثبت شده است اما بر اساس نام و شایستگی، معرفی و شناسانده نشده که همه مسئولان فرش باید در این زمینه هماهنگ و متحد باشند.

وی با بیان اینکه علاوه بر فرش مهربان، گوسفند مهربان نیز از قابلیتهای این منطقه و پشم آن ارزشمند است تاکید کرد: این داشته ها و پتانسیل‌های مهم نیازمند توجه است.

نماینده بهار و کبودراهنگ در خانه ملت افزود: اگر چه حمایت از فرش نیازمند برنامه ریزی کلان است اما در سطح استان نیز برای حل و فصل مشکلات صنعت فرش تلاش می کنیم.

توسلی تاکید کرد: در برنامه هفتم بودجه بی تردید حمایت از فرشباف را به طور ویژه پیگیری خواهیم کرد تا مطالبات و خواسته های فعالان عرصه فرش برآورده شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: تسهیلات ارزان قیمت، بیمه و بازاریابی مهمترین خواسته های قالی بافان است که نیازمند توجه ویژه است.

وی خاطر نشان کرد: فرش اقتصاد خانواده و ملی و تجارت بین المللی هم فرهنگ و هنر است و باید حفظ شود.

او همچنین شناسنامه دار شدن بافندگان استان همدان را ضروری دانست و گفت: برای برنامه ریزی درست و اساسی نیازمند بانک اطلاعات جدید و بروز هستیم.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت معدن و تجارت استان همدان نیز گفت:  ایجاد ارزش افزوده نیاز اساسی رونق اقتصادی فرش دستبافت است.

 بیژن ترابیان اظهار داشت: فرش پرچم دوم ایران است و این نشان از اهمیت فرش دستباف دارد.

وی از نماینده مردم کبودرآهنگ در راستای ایفای حقوق ، بیمه و پیگیری مشکلات قالی بافان قدردانی کرد

 ترابیان با قدردانی از حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران در استان همدان و جشنواره فرش دستبافت گفت: فرش مهربانی برند اصلی کبودرآهنگ است و باید حمایت شود.

 وی اختصاص اعتبار و افزایش تسهیلات، خلاقیت و نوآوری از  نیازهای اساسی قالیبافان است‌ و با حمایت مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان همدان، تسهیلات مشاغل خانگی به قالیبافان پرداخت می‌شود.

 وی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی فرشبافان را ایجاد ارزش افزوده فرش دانست و گفت: باید به این مهم توجه ویژه شود.

ترابیان خاطرنشان کرد: کبودرآهنگ قطب فرش دستبافت است و این ظرفیت نیازمند برنامه ریزی مدون برای توسعه است.

رئیس مرکز ملی فرش ایران هم گفت: فرش همدان به ویژه نقش «مهربان» کبودرآهنگ جایگاه خاصی دارد و در عرصه بین الملل شناخته شده است و نباید آن را ارزان بفروشیم.

رافع با بیان اینکه فرش یک اثر بی بدیل است و تکرار نمی شود گفت: به شدت نیازمند محتوا سازی و روایتگری هستیم.وی یادآوری کرد: فرش استان همدان با این طرح و نقش‌های ماندگار و صاحب نام و نشان می تواند با معرفی درست در بازارهای بین المللی خوش بدرخشد.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا