اخبار روز برندهای جهان

گوگل به افزایش غیرقانونی قیمت تبلیغات متهم شد

پایگاه خبری برندسازی، وزارت دادگستری آمریکا، گوگل را متهم کرد با استفاده از شیوه های غیرقانونی، قیمت تبلیغات آنلاین را بالا برده است.

آدام جودا، مدیر اجرایی گوگل، با شهادت در محاکمه ضد انحصارطلبی در واشنگتن که در آن دولت آمریکا، گوگل را به سوء استفاده از موقعیت برتر خود در بازار جستجو و برخی تبلیغات متهم کرده است، گفت: این شرکت از فرمولی استفاده می‌کند که شامل کیفیت یک تبلیغ می شود تا مشخص کند چه کسی برنده حراج‌ها برای گذاشتن تبلیغات در وب سایت‌ها می‌شود.

وزارت دادگستری گوگل را متهم کرده است حراج‌های آنلاین که یک صنعت چند میلیارد دلاری تحت تسلط این شرکت است را با این فرمول‌ها، دستکاری کرده است تا به نفع خودش باشد.

 دیوید دالکوئیست، وکیل وزارت دادگستری، از جودا پرسید که آیا با سندی که گوگل برای اتحادیه اروپا تهیه کرده بود، موافق است که می‌گوید این شرکت می‌تواند مستقیما بر قیمت‌گذاری از طریق تنظیم مکانیزم‌های حراج خود تاثیر بگذارد. جودا پاسخ منفی داد. وی در پاسخ به اینکه آیا تنظیمات می‌تواند بر قیمت گذاری تاثیر بگذارد، گفت: چنین امکانی وجود دارد.

شهادت این مدیر گوگل از سه شنبه آغاز شد و تا چهارشنبه هفته جاری ادامه داشت.

کسب و کار تبلیغاتی گوگل توسط تبلیغ‌کنندگان و ناشران وب‌سایت به دلیل عدم شفافیت مورد انتقاد قرار گرفته است و هر دو گروه، گوگل را به کسب درآمد بیش از حد متهم می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، شهادت درباره تبلیغات، تغییری نسبت به شهادت قبلی داشت که بر میلیاردها دلار هزینه گوگل برای حفظ موتور جستجوی خود به صورت پیش‌فرض در تلفن‌های هوشمند و سایر دستگاه‌ها، متمرکز بود.

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا