اخبار روز برندهای ایران

معرفی و تضمین اصالت کالاهای استان یزد با ایجاد برند این استان

پایگاه خبری برندسازی، مدیر کل دفتر امور هماهنگی اقتصادی استانداری یزد ایجاد شرکت‌های تخصصی در بخش R&D و بخش تحقیق و توسعه بازرگانی استان را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و افزود: درنظر داریم با ایجاد برند استان یزد در کنار فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی استان، اصالت کالاهای تولیدی استان را در سطح بین المللی تضمین و معرفی کنیم.

وی یکی دیگر از رویکردهای این برنامه برندسازی را ایجاد کنسرسیوم‎های تخصصی برای بازاریابی و عرضه محصولات ذکر کرد و در ادامه تقویت و توسعه شرکت‌های صادارتی استان را برنامه‌های تعریف شده ذیل محور بازرگانی سند تحول یزدنوین به دلیل ضعف کنونی این بخش استان خواند.

وی از رویکرد بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین جهت توسعه بازرگانی یزد نوین خبر داد و گفت: ذیل محور بازرگانی سند تحولی یزدنوین ۱۵ برنامه تعریف شده که طبق برنامه زمان‌بندی برخی از آنها نیز اجرایی شده است.

«محمدرضا پاکدل» امروز سه‌شنبه چهاردهم آذرماه در قالب پویش «آقای مدیر حرف بزن» در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های حوزه بازرگانی ذیل سند تحولی یزدنوین، اظهار کرد: محور «بازرگانی» یکی از مهمترین و استراتژی‌ترین محورهای سند تحولی یزدنوین است که طی آن سعی شده رویکردهای مبتنی بر تکنولوژی‎های روز دنیا از جمله هوش مصنوعی در برنامه‌های آن مورد اهتمام قرار گیرد.

وی از تعریف ۱۵ برنامه عملیاتی ذیل این محور، این برنامه‌ها را در سه دسته برنامه‌های حوزه زیرساختی، حوزه نرم و حوزه بهره‌مندی از تکنولوژی‌های نوین تقسیم کرد و گفت: یکی از برنامه‌های تدوین شده با توجه به سبقه‌ی دیرین یزدیها در حوزه تجارت و بازرگانی، ایجاد برج تجارت بین‌الملل استان است که هم اکنون جانمایی آن در حال انجام است.

وی گفت: تمام مجموعه‌هایی که خدمات حوزه تجارت را انجام می‌دهند، در این برج مستقر و لجستیک بخش تجارت استان را که هم اکنون بیش از ۸۰۰ قلم کالای تولیدی دارد، برعهده خواهند گرفت.

پاکدل یکی دیگر از طرح‌های این محور که به مرحله بهره برداری رسیده است را اخذ نمایندگی صندوق ضمانت صادرات خواند و گفت: با اخذ این نمایندگی، استان از تمام مزایای این صندوق در بخش صادارت بهره‌مند می‌شود.

مدیر کل اقتصادی استان با بیان این که در حال حاضر نیمی از صادارت کالاهای استان از خارج از استان انجام می‌شود، تصریح کرد: در حالی سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار صادرات رسمی از پایانه‌های گمرکی استان یزد گزارش شده ولی بررسی‌ کد شناسه کالاهای صادارتی استان بیانگر ۹۰۰ میلیون دلار صادرات صورت گرفته در استان یا به عبارتی حدود ۴۰۰ میلیون دلار صادرذت کالاهای یزد از دیگر پایانه‎های کشور هستیم که یکی از مهمرین علل آن ضعف در حوزه شرکت‌های تخصصی صادارت است.

وی تربیت ۵۰ بازرگان جوان و حرفه‌ای در استان را از دیگر برنامه‌های ذیل سند تحولی یزدنوین خواند و گفت: ارتقای سطح خدمات گمرکات استان و اخذ مجوز راه‌اندازی گمرکات تخصصی ماشین‌آلات حوزه راه از دیگر این برنامه‌هاست.

پاکدل همچنین از برنامه‌ریزی جهت تکمیل و تقویت بندر خشک استان، راه‌اندازی پایانه صادارتی کاشی و سرامیک با توجه به این که یزد استان قطب تولید این کالاست و نیز تاسیس و توسعه شرکتهای حمل و نقل دیجیتال و هوشمند در قالب این سند تحولی خبر داد.

وی یکی دیگر از طرح‌های ابتکاری استان در ذیل این سند که اخیراً نیز رونمایی شد را پلتفرم نظارت هوشمند بر بازار ذکر کرد و گفت: قطعاً نظارت ۵۰ بازرس بخش بازار استان بر ۶۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار، ۳۰ هزار واحد صنفی فاقد پروانه و ۱۰ هزار واحد صنعتی و گردشگری بزرگ، متوسط و خرد به صورت مطلوب ممکن نیست لذا در قالب طراحی این پلتفرم که معتقدیم می‌تواند تحولی در حوزه نظارت بر بازار ایجاد کند، از مشارکت مردم در این حوزه برخوردار خواهیم شد.

به گفته وی، این طرح از صنف فروشندگان گوشت مرغ آغاز خواهد شد و به تدریج سایر صنوف به آن اضافه می‌شود.

وی از بازطراحی سکوهای تنظیم بازار شهرداری‌ها با ایجاد سکوهایی برای ارائه ۱۶ قلم کالای اساسی و مورد نیاز مردم در مناطق مختلف استان را از دیگر برنامه‌های در دست اقدام ذیل این سند ذکر کرد و گفت: امیدواریم با استقرار این سکوها در مکان‌های در اختیار دستگاههای دولتی و عرضه ارزانتر از بازار این اقلام، بتوانیم در راستای توزیع مناسب و تنظیم بازار نتایج مثبتی را شاهد باشیم.

وی توسعه دیپلماسی اقتصادی برای بهره برداری از ظرفیت‌های این حوزه از جمله شناسایی سرمایه‌گذاران یزدی خارج از کشور، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیتهای کلان کشور و شناسایی کشورهای هدف بازار استان را از دیگر این برنامه‌ها برشمرد و گفت: استفاده از ظرفیت نمایشگاه‎های بین المللی نیز در دستور کار است که در این راستا امسال ۵۰ نمایشگاه بین‌المللی شناسایی و حدود ۱۶ مورد انتخاب شده تا هیات‌های ویژه از استان در انها حضور یافته و ظرفیت‌های قابل بهره‌برداری برای استان را شناسایی کنند.

پاکدل در پایان تاکید کرد: تمام طرح‌ها و برنامه‌ها این سند براساس برنامه زمان‌بندی پیش می رود و تاکنون نیز سه مورد از ۱۵ برنامه تعریف شده در حوزه بازرگانی ذیل سند تحولی یزدنوین اجرایی شده است.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا