پادکست|مقدمه هویت برند
پایگاه خبری برندسازی، برای اینکه هویت برند را توسعه دهیم، به چیزی بیش از ایجاد لوگو نیازمندیم. اگرچه لوگو میتواند نماد فعالیت تجاری باشد، ولی تمامیت برند نیست. در حقیقت، ایجاد لوگو تنها قدم کوچکی به سمت توسعه هویت برندی قوی است.
در این مقاله و مقالههای بعدی قصد داریم پیرامون هویت برند و داشتن برندی با هویت برند قوی صحبت کنیم. در تلاشیم تا به صاحبان کسب و کار کمک کنیم در سال 2023 برندی منحصر به فرد و به یاد ماندنی داشته باشند و در راستای توسعه هویت برند خود قدمهای مؤثر بردارند.
اگرچه حرف از میلیارد نیست ولی با میلیونها کسب و کار که تلاش دارند نامی برای خود ایجاد کنند، داشتن برندی قوی برای کسب و کارها جهت متمایز کردن آنها از رقبایشان بسیار مهم است.
اگر شما در تلاشید تا اولین هویت برند خود را برای یک مشتری توسعه دهید یا این کار را برای کسب و کار خود انجام میدهید، بهتر است ابتدا بفهمید برند چیست و برای ایجاد آن، چه چیزی لازم است. به گفته استراتژیستهای برند، نمونههای قوی از هویت برند و همچنین نحوه ایجاد برند برای کسب و کار خود را بررسی خواهیم کرد.
هویت برند چیست؟
هویت برند شامل آنچه برند شما میگوید، ارزشهای شما، نحوه ارتباط شما با محصول خود و آنچه میخواهید مردم به هنگام تعامل با شرکت شما احساس کنند، است. هویت برند شما ذاتاً شخصیت کسب و کار شما بوده و قولی است که به مشتریان خود میدهید.
اصطلاحات «برند» و «لوگو» اغلب به جای هم استفاده میشوند؛ اما یکسان نیستند. قبلاً اصطلاح «برند» برای اشاره به علامتی استفاده میشد که دامداران روی گاوهای خود به صورت «مارک» میزدند. با این حال، ایده «برند» از آن زمان به بعد تکامل یافت تا چیزی بیش از نام یا نماد را شامل شود.
برند ویژگی یا مجموعهای از ویژگیهاست که سازمانی را از سازمان دیگر متمایز میسازد. معمولاً برند شامل نام، شعار، لوگو یا نماد، طرح، شخصیت برند و موارد دیگر است.
بنابراین، هویت برند جنبهای از برندسازی است که بر شخصیت برند شما، همچنین ارزشهایی که شما به مشتریان خود منتقل میکنید، تمرکز دارد.
همان طور که جارد روزن، مدیر ارشد برند Wayfair بیان میکند: «هویت برند چیزی بیش از یافتن لوگوی مناسب برای قرار دادن روی کمر فنجان قهوه یا نصب آن بالای سردر ورودی است. هویت برند درباره ایجاد شخصیتی است که عناصر اصلی DNA برند شما را تقویت میکند. امروزه مغناطیسیترین هویتهای برند، پلتفرمهای دیجیتال، تجربیات IRL را پوشش داده و حتی به طور طبیعی با مشتریان واقعی تبادل فکر میکنند.
در نهایت، محصول شما مدتها پس از فروش، روی مشتریان شما اثر خواهد گذاشت. هویت برند، فرایند شکل دادن به آن تأثیر است.
برای درک بیشتر این مفهوم، در مقاله بعدی به بررسی برندهایی با هویت برند قوی میپردازیم.
پادکست مقاله