اخبار روز برندهای ایران

واقعی‌سازی قیمت محصولات جدید برند ایران خودرو عاملی مؤثر بر جبران زیاندهی این خودروساز است

پایگاه خبری برندسازی، علیرضا شهبازی در خصوص اصلاح قیمت هشت محصول ایران خودرو که سبب نزدیک شدن بهای تمام شده تولید با قیمت نهایی محصول شده است، اظهار داشت: همواره معتقدیم برای ممانعت از جولان دلالان در بازار خودرو و زیاندهی خودروسازان باید قیمت خودرو را مطابق با نرخ واقعی تعیین کرد. کمااینکه به سبب قیمت گذاری دستوری در سالهای گذشته نتوانستیم بازار خودرو را به درستی ساماندهی کنیم و به همین دلیل خودرو به دست مصرف کننده واقعی نرسید و خودروسازان نیز دچار زیاندهی شدند و سود اصلی نصیب دلالان و واسطه گران شد.
وی بیان اینکه اصلاح قیمت خودرو عاملی موثر بر جبران زیاندهی و سودآوری شرکت های خودروسازی است، ادامه داد:  از آنجا که واقعی سازی قیمت و ارتقای کیفیت خودرو دو عامل موثر بر یکدیگر هستند، اگر این اصلاح قیمت به بهبود کیفیت محصولات ایران خودرو منجر شود قاعدتا این خودروساز قادر به رقابت با خودروسازان خارجی خواهد بود.
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ثبات نسبی قیمت ها در بازار خودرو پس از اصلاح قیمت محصولات ایران خودرو یادآور شد: جو روانی حاکم بر بازار موجب شده حتی پس از اعلام نرخ جدید محصولات ایران خودرو افزایش هیجانی در بازار آزاد شاهد نباشیم.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: با ورود خودروهای خارجی به کشور و از طرفی تعیین قیمت واقعی محصولات خودروسازان در فضای رقابتی می توان در جهت رشد و شکوفایی صنعت خودرو و جلب رضایتمندی مصرف کننده داخلی گام برداشت.

منبع: تابناک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا