تلگرام با قابلیتهای تجاری به جنگ واتساپ میرود
پایگاه خبری برندسازی، تلگرام به اندازه واتساپ پراستفاده نیست؛ اما شرکتها میتوانند آن را اکنون به عنوان یک گزینه ارتباطی برای مشتریان خود اضافه کنند.
همه کاربران در تلگرام اکنون میتوانند حساب خود را به یک حساب تجاری (بیزنس) تبدیل کنند تا به ویژگیهایی دسترسی پیدا کنند که یافتن و تماس با آنها را برای مشتریان راحتتر میکنند. شرکتها همچنین میتوانند ساعت فعالیت خود را در پروفایل خود نمایش دهند و موقعیت مکانی خود را در در نقشه، سنجاق کنند. با قرار گرفتن ساعت فعالیت شرکتها در پروفایلشان، مشتریان با یک نگاه، میتوانند بررسی کنند که آیا آنها همچنان باز هستند یا تعطیل شده اند.
شرکتها در تلگرام تجاری، میتوانند صفحه آغازین خود را سفارشی کرده و اطلاعاتی را درباره محصولات و خدماتشان در چتهای خالی، نمایش دهند و به مشتریان این امکان را فراهم کنند که پیش از تماس با آنها، ببینند چه عرضه میکنند. برای راحتتر کردن پاسخ به درخواستهای متعدد، حسابهای تلگرام تجاری همچنین میتوانند پیامهای از قبل تنظیم شده را طراحی و ذخیره کند تا بتوانند پاسخها به مشتریانشان را با سرعت ارسال کنند.
البته شرکتها میتوانند پیامهای استقبال و خداحافظی را از قبل بنویسند که به صورت خودکار، برای مشتریانی ارسال میشود که با آنها تماس میگیرند. شرکتها میتوانند از ربات تلگرام برای چت کردن با مشتریانشان استفاده کنند. همه این ویژگیها رایگان است اما تنها برای کاربرانی که با پرداخت ماهانه پنج دلار، از اشتراک «تلگرام پریمیوم» استفاده میکنند.
تلگرام علاوه بر معرفی ویژگیهای مختص شرکتها، اعلام کرده است به صاحبان کانالهایی که حداقل هزار مشترک دارند، ۵۰ درصد از درآمد به دست آمده از تبلیغات به نمایش درآمده در کانالهایشان را میدهد. بر اساس اطلاعاتی که پیش از این توسط پاول دوروف، موسس تلگرام منتشر شده، این شرکت از وضعیت مالی خوبی برخوردار است و میتواند این پرداخت را انجام دهد. وی به فایننشیال تایمز گفته است انتظار دارد این اپلیکیشن پیامرسان تا سال آینده، سودآور شود و در حال حاضر، سرگرم بررسی عرضه اولیه عمومی است.
منبع: ایسنا