اخبار روز برندهای جهان

برند تسلا به دنبال استفاده از هند به عنوان پایگاه صادراتی

پایگاه خبری برندسازی، شرکت خودروسازی تسلا به دنبال ساخت حدود نیم میلیون خودروی الکتریکی سالانه در هند است.

روزنامه تایمز آف ایندیا به نقل از منابع دولتی گزارش داد که تسلا در حال بررسی پیشنهاد سرمایه‌گذاری با دولت هند برای راه‌اندازی کارخانه‌ای با ظرفیت تولید سالانه حدود نیم میلیون خودروی الکتریکی است.

در این گزارش آمده است که ایلان ماسک همچنین به دنبال استفاده از هند به عنوان پایگاه صادراتی برای ارسال خودرو به کشورهای منطقه هند و اقیانوس آرام است.

این گزارش اعلام کرد که قیمت اولیه این خودروها ۲ میلیون روپیه خواهد بود که بیش از دو برابر ارزان‌ترین خودروی برقی هند(MG Comet) و نیم میلیون گران‌تر از تاتا نکسون، پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی این کشور است.

سال گذشته، پس از اینکه دولت این کشور از کاهش مالیات واردات خودروهایش امتناع کرد، برنامه‌های ورود تسلا به هند متوقف شد. این کشور ۱۰۰ درصد مالیات بر واردات خودروهای برقی می‌گیرد.

هند مایل بود تسلا خودروهای محلی تولید کند اما این شرکت گفت که می‌خواهد ابتدا خودروهای خود را به این کشور صادر کند تا بتواند قدرت تقاضا را آزمایش کند.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا