اخبار روز برندهای جهان

برند گوگل به دلیل گمراه کردن کاربران جریمه شد

پایگاه خبری برندسازی، ناظر رقابت استرالیا اعلام کرد طبق دستور دادگاه فدرال این کشور گوگل باید به دلیل گمراه کردن کاربران درباره جمع آوری داده های شخصی موقعیت مکانی آنها،۴۲.۷میلیون دلار جریمه پرداخت کند.

به نقل از رویترز، دادگاه استرالیایی گوگل را به دلیل گمراه کردن مشتریان درباره داده های مکانی جمع آوری شده از طریق دستگاه های اندورید بین ژانویه ۲۰۱۷ و دسامبر ۲۰۱۸ میلادی متهم شناخت.

کمیسیون رقابت و مشتری استرالیا(ACCC) در بیانیه ای اعلام کرد: گوگل کاربران را گمراه و متقاعد کرده بود تنظیمات تاریخچه موقعیت مکانی در موبایل های اندرویشان فقط تنها راه برای جمع آوری این نوع داده بود. این درحالی است که قابلیت برای رصد وب و فعالیت اپلیکیشن ها نیز جمع آوری و ذخیره داده های مکانی را مجاز می کرد.

این سازمان ناظر فرایند شکایت علیه گوگل و واحد آن داخل استرالیا را از اکتبر ۲۰۱۹ میلادی آغاز کرده است. همچنین ACCCتخمین می زنند ۱.۳ میلیون حساب کاربری گوگل در استرالیا تحت تاثیر این وضعیت قرارگرفته اند.

البته گوگل در سال ۲۰۱۸ اقداماتی برای تغییر این وضعیت انجام داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا