اخبار روز برندهای جهان

هجوم برندهای اروپایی به سرمایه‌گذاری انرژی بادی در آسیا

پایگاه خبری برندسازی، شرکت‌های اروپایی سازنده توربین‌‌‌های بادی که از نظر تکنولوژیک نسبت به رقبای چینی خود برتری دارند، به سمت شرق آسیا سرازیر شده‌‌‌اند. کره‌جنوبی، تایوان و ژاپن در بخشی از اهداف جاه‌‌‌طلبانه دولتی کربن خنثی، متعهد شده‌‌‌اند سهم انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر را در تولید انرژی خود افزایش دهند، به‌‌‌طوری که شرکت‌های الکترونیک مثل TSMC، SK Group و سامسونگ، وعده داده‌‌‌اند ۱۰۰‌درصد برق تولیدی در عملیات جهانی خود را تا سال ۲۰۵۰ با انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر تامین کنند. جسپر هولست، مدیر دفتر سئول شرکت Offshore Partners کپنهاگ، می‌‌‌گوید شرکت‌های اروپایی جذب تحولی شده‌‌‌اند که در تقاضا برای انرژی‌‌‌های تجدید‌‌‌پذیر در آسیا به وجود آمده است. او می‌‌‌گوید: «رقابت تشدید شده و حالا نه فقط شرکت‌های بزرگ، بلکه مصرف‌کنندگان و دولت‌‌‌ها هم خواهان انرژی‌‌‌های تجدیدپذیر هستند و از طرف دیگر، جنگ در اوکراین هم نیاز به امنیت انرژی را بیشتر کرده است.» طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی‌‌‌ تجدیدپذیر Irena، در سال ۲۰۱۹، ظرفیت انرژی تجهیزات بادی نصب شده در دریا در کل آسیا ۵ گیگاوات بود که این رقم در اروپا به ۱۹ گیگاوات می‌‌‌رسید. اما پیش‌بینی می‌شود تا پایان این دهه، آسیا از اروپا هم جلو بزند و ۶۰‌درصد ظرفیت بادی دریایی در کل جهان را تا سال ۲۰۵۰ از آن خود کند.

منبع: دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا