اخبار روز برندهای جهان

لوکس شدن برند مک‌‌دونالدز در ژاپن در پی تضعیف ین

پایگاه خبری برندسازی، رستوران‌‌های مک‌‌دونالدز در ژاپن، به دلیل افزایش هزینه مواد اولیه و نوسانات شدید ارزی، قیمت بیشتر غذاهای خود را برای مشتریان بین ۱۰ تا ۳۰ ین گران‌‌تر خواهند کرد.

از آنجاکه ژاپن با فشارهای تورمی دست و پنجه نرم می‌کند و ارزش ین به پایین‌‌ترین حد در ۲۴ سال گذشته رسیده، قیمت کالاهای وارداتی بسیار بالا رفته و شرکت‌‌هایی مثل مک‌‌دونالدز، امسال برای دومین بار مجبور شده‌‌اند قیمت محصولات خود را افزایش دهند. قیمت معروف‌‌ترین محصول مک‌‌دونالدز، یعنی همبرگر «بیگ‌‌ مک» از ۳۹۰ ین به ۴۱۰ ین (معادل ۸۵/ ۲ دلار) افزایش خواهد یافت. نتایج یک نظرسنجی جدید که شرکت تحقیقاتی «توکیو شوکو»  (Tokyo Shoki ) انجام داده، نشان می‌دهد افزایش هزینه‌های تولید و تضعیف ین، به‌طور کلی باعث افزایش قیمت ۶۰ درصدی غذاهای رستوران‌‌های بزرگ در ژاپن شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نمایش بیشتر

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا