اخبار روز برندهای ایران

وزارت صمت در تلاش است ارزش برند را در بهای تمام شده تولید کالا لحاظ کند

پایگاه خبری برندسازی، مدیرکل خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه در تلاش است که ارزش برند را در بهای تمام شده تولید آن کالا لحاظ کند آن هم برای صاحبان برندهای برتری که اصالت داشته باشند، به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند و فناور باشند و خدمات بهتری ارایه دهند.

امیرحسین اسدی چهارشنبه شب در یازدهمین دوره معرفی و تجلیل از برندهای برتر خراسان رضوی در مشهد افزود: صاحبان این برندها از تسهیلات بیشتری از سوی وزارتخانه برخوردار خواهند شد.

وی بیان کرد: سه عامل اصلی که یک برند توسعه می دهد، فناوری، تبلیغات مبتنی بر فناوری و عمل به مسئولیت اجتماعی صاحب برند است، در واقع فناوری است که برند را ویژند می سازد و آن را حفظ می کند، اساس توسعه برندها در فناوری است و حتی تبلیغات فناور محور ارزش دارد، هر چه تبلیغات فناورانه تر باشد، تاثیر برند بر بازار بیشتر است و هر چه صاحبان برند بیشتر در ویژندسازی خرج کنند، به موفقیت بیشتری دست می یابند.

دبیر کمیسیون برند (ویژند) در وزارت صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۴ با عنوان “کمیسیون ملی برند” که برای چند سال مسکوت شده بود، طی ۶ ماهه گذشته دوباره راه اندازی شد، این کمیسیون ساز و کار برای ارزشگذاری برند، مراکز ارزشگذاری برند، شکایت از برند را سامان می بخشد.

اسدی با بیان اینکه صاحبان برندهای بزرگ دنیا از دانشگاه و مراکز رشد و شتاب دهنده برخوردار هستند، گفت: صاحبان برند در کشور تلاش کنند دانشگاه ها را توسعه دهند و در آنها پردیس های فناوری صنعت محور ایجاد نمایند.

یک مسئول در وزارت صمت: ارزش برند در بهای تمام شده کالا لحاظ می شود

ارزش برنداستاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: ایران در حوزه اعتقادی و فرهنگی و معنوی برجسته ترین برند را به دنیا ارایه داده که آن هم شهید قاسم سلیمانی به عنوان نماد شجاعت، انسانیت، استقلال و آزادی خواهی است، امروز هم در فلسطین مردم برای حفظ هویت خود تلاش می کنند و در خط مقدم مبارزه با ظلم استکبار قرار گرفته اند.

یعقوبعلی نظری افزود: معتقدیم برند علامتی چند وجهی و جامع از کیفیت، اعتماد، اعتقاد و فناوری است و فعالان این بخش با اعتقادات معنوی که دارند در ارتقای برند خود گام برمی دارند، مولفه های اقتصادی خراسان رضوی در حال طی کردن مسیر رشد است که این توفیق در فضای همدلی بین بخش خصوصی و بخش دولتی ایجاد شده است.

وی در واکنش به موضوع مهاجرت نخبگان جوان گفت: در مقابل بسیاری از جوانان هستند که به شدت دل در گرو کشور دارند و همه سختی ها را تحمل می کنند زیرا می دانند حفظ استقلال هزینه زیادی دارد؛ از سوی دیگر موضوع توسعه مبتنی بر فناوری نیز اهمیت زیادی دارد و آمار ارایه شده از سوی دستگاه های اجرایی نشان دهنده افزایش مجوزهای مبتنی بر توسعه فناورانه در استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: در موضوع برندسازی، بخش خصوصی نمی تواند مطالبه زیادی از دولت داشته باشد البته وظیفه دولت تسهیل گری و حمایت از برندهای بزرگ است اما فعالان بخش خصوصی باید کار درون زا انجام دهند که شروع آن به باور این موضوع بازمی گردد که باید افزون بر تولید، پایداری در بازار را در نظر بگیرد.

رجبی افزود: یکی از نتایج و اهداف تدوین برنامه استراتژیک برای مجموعه های اقتصادی، بقا و ماندگاری طولانی مدت برندها در میان مشتریان است که ساز و کار این مهم در وزارت صنعت، معدن و تجارت فراهم شده است تا ویژندها رسمیت پیدا کنند و مسیر راحت تری را برای رشد طی نمایند.

وی اظهار کرد: یکی از بخشهای این ساز و کار صدور مجوز تولید بدون کارخانه است که به تازگی ابلاغیه آن از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت به استانها ارسال شده است و در این راستا تاکنون ۲۰ مجوز تولید بدون کارخانه در استان صادر شده است.

یک مسئول در وزارت صمت: ارزش برند در بهای تمام شده کالا لحاظ می شود

ارزش برندرئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هیچ کدام از برندهای ایرانی تاکنون جهانی نشده اند، گفت: روشهای جهانی شدن برندها در همه کشورها مشابه است که شامل آموزش، داشتن مسئولیت اجتماعی، ارایه کالایی با کیفیت درجه یک، فراوانی و توزیع مناسب کالا، خدمات پس از فروش عالی و جلب رضایت مشتری است.

محمدرضا توکلی زاده افزود: این در حالی است که برای صاحبان برندهای ایرانی لازم است که برای داشتن جایگاه جهانی مناسب تلاش کنند زیرا هر چقدر بتوانند جایگاه خود را در بازار جهانی تثبیت نمایند، اثرات آن بر همه بخشهای اقتصادی کشور خواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به مهاجرت جوانان نخبه از کشور گفت: این خانه چند سال قبل باشگاه های دانشجویی را با همکاری چندین دانشگاه راه اندازی کرد و متناظر آن دانشجویان عضو این باشگاه ها که اعضای هیات مدیره آنها را نیز تشکیل می دادند، از واحدهای صنعتی و معدنی مرتبط با رشته تحصیلی خود دیدن کردند.

فیروز ابراهیمی افزود: این اقدامات تاثیر قابل توجهی داشت به طوری که برخی از آنان بعد از دانش آموختگی از دانشگاه، شبکه دیجیتال مارکتینگ راه اندازی کرده و کسب و کار با ۳۰ کشور را هدفگذاری نموده اند و در مسیر موفقیت قرار گرفته اند.

وی اظهار کرد: صرف نظر از وظیفه حاکمیت در حفظ و صیانت از جوانان نخبه در کشور، تشکلهای بخش خصوصی نیز وظایف و رسالت هایی در حفظ این نیروی انسانی دارند، در این راستا خانه صنعت خراسان رضوی از چند ماه قبل فردی دانشگاهی – صنعتی را مامور کرده تا ۱۰۰ نفر از جوانان نخبه دانشگاهی را شناسایی کند تا در نشستهای چند نفره از آنان پرسیده شود که چه نیاز دارند تا این کشور را ترک نکنند.

ابراهیمی نتیجه این نشستها را احصای خواسته های دانشجویان نخبه مبنی بر اطمینان یافتن از شغل آینده اشان ذکر و بیان کرد: در این راستا با سایر تشکلهای اقتصادی گزینه هایی مبنی بر بورسیه کردن یا استخدام این افراد مطرح شد تا بتوان به نحوی از رفتن آنان به خارج از کشور جلوگیری کرد.

وی از سایر تشکلهای بخش خصوصی خراسان رضوی در جهت عمل به مسئولیت اجتماعی اشان خواست نسبت به تحقق خواسته های جوانان نخبه برای ماندن آنان در کشور همکاری بیشتری داشته باشند تا این طرح از استان خراسان رضوی به سایر نقاط کشور نیز تسری یافته و همتی در سطح ملی برای جلوگیری از خروج جوانان از کشور شکل گیرد.

در پایان این نشست، رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی بیانیه یازدهمین دوره معرفی برندهای برتر استان را قرائت کرد و ۱۷ نفر از صاحبان برندهای برتر این دوره معرفی و تجلیل شدند.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا