اخبار روز برندهای جهان

رونمایی از لوگوی جدید توییتر

پایگاه خبری برندسازی، ایلان ماسک و لیندا یاکارینو، مدیرعامل توییتر، لوگوی این شبکه اجتماعی را رونمایی کردند که یک ایکس سفید در یک زمینه سیاه است و جای نماد پرنده آبی معروف را می‌گیرد.

یاکارینو که تصویری از لوگوی تابانده شده روی دیوار دفتر این شرکت در سانفرانسیسکو را پست کرده بود، در توییتی نوشت:” ایکس” اینجاست. بیایید این کار را انجام دهیم.

لوگوی جدید توییتر

مقابل نام کاربری ایلان ماسک و یاکارینو در توییتر، لوگوی “ایکس” قرار دارد اما پرنده آبی توییتر هم همچنان در این پلتفرم دیده می‌شود.

هشتگ “خداحافظ توییتر” (GoodbyeTwitter) با اشاره به لوگوی قدیمی، در این پلتفرم ترند شد و کاربران متعددی از لوگوی جدید، انتقاد کردند.

ماسک روز یکشنبه در پستی نوشته بود می‌خواهد لوگوی توییتر را تغییر دهد و از میلیون‌ها دنبال‌کننده خود درباره تغییر رنگ سایت از آبی به سیاه، نظرسنجی کرد. وی تصویری از یک “ایکس” را در یک پس زمینه مشکی ارسال کرد و نوشت: ما به زودی باید با برند توییتر و به تدریج، با همه پرنده‌ها خداحافظی کنیم.

لوگوی معروف توییتر در سال ۲۰۱۲ توسط یک تیم سه نفره طراحی شده بود. مارتین گراسر، یکی از طراحان این لوگو نوشته بود: این لوگو به شکلی طراحی شده بود که در اندازه‌های بسیار کوچک، درست مانند حروف کوچک e انگلیسی، ساده، متوازن و خوانا باشد.

ایلان ماسک چند هفته پیش از این که توییتر را خریداری کند، اظهار کرده بود: خرید این شرکت شبکه اجتماعی، رویای او برای ایجاد یک اپلیکیشن همه منظور به نام “ایکس” در مدت سه تا پنج سال را سرعت خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید:
موافقت اولین خودروساز ژاپنی برای پذیرش شارژ تسلا

ماسک x.com را در سال ۲۰۱۷ از شرکت PayPal پس گرفت و گفت که ارزش عاطفی دارد. وی x.com را در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک بانک آنلاین تاسیس کرده بود که بعدها به PayPal تغییر و تبدیل شد.

در حالی که صفحه رسمی توییتر در این پلتفرم، به “ایکس” تغییر نام داده است اما دامنه x.com فعال نیست.

یاکارینو روز یکشنبه در توییتی نوشته بود: ” ایکس”، وضعیت آتی تعامل نامحدود است که بر محور صوتی، تصویری، پیام‌رسانی، پرداخت و بانکداری استوار است و یک بازار جهانی برای ایده‌ها، کالاها، خدمات و فرصت‌ها به وجود می‌آورد.

یاکارینو که مدیر تبلیغات سابق شرکت “ان بی سی یونیورسال” است، در پنجم ژوئن به عنوان مدیرعامل توییتر، آغاز به کار کرد و از آن زمان، تلاش کرده است روند کاهش درآمد تبلیغاتی این پلتفرم را معکوس کند.

توییتر از زمان خریداری شدن توسط ایلان ماسک، فراز و نشیب متعددی را متحمل شده و شاهد اخراج گسترده کارمندان، افت شدید درآمد تبلیغاتی با خروج تبلیغات کنندگان و ظهور “تردز” شرکت متا به عنوان قاتل توییتر بوده است.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا