اخبار روز برندهای جهان

کاهش غیرمنتظره فروش پپسی

پایگاه خبری برندسازی، پپسی از کاهش غیرمنتظره فروش سه ماهه خبر داد و پیش‌بینی کرد که رشد درآمد ارگانیک برای سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کند زیرا افزایش قیمت‌های متعدد بر تقاضا تأثیر گذاشته و سهام آن را تا ۴ درصد کاهش داده است.

این شرکت اعلام کرده که تقاضا عمدتاً در ایالات‌متحده شروع به کاهش کرده است، جایی که مصرف‌کنندگان از قیمت‌های بالاتر برای نوشابه‌ها و محصولات دیگر اجتناب می‌کنند و این پس از دو سال است که پپسی هزینه‌های تولید بالاتری را به مشتریان منتقل کرد تا از حاشیه سود خود محافظت کند.

رامون لاگوارتا، مدیر عامل شرکت پپسی اظهار کرد که ما شاهد اندکی کاهش سرعت در ایالات‌متحده هستیم. او گفت که فروش غذا و نوشیدنی در سه ماهه چهارم تا حدودی به دلیل قیمت‌گذاری و کاهش بودجه خانوارها کند شدند. کارفور، بزرگترین خرده‌فروش مواد غذایی اروپا در ژانویه اعلام کرد که برندهای پپسی کو را «به دلیل افزایش غیرقابل قبول قیمت» عرضه نخواهد کرد.

درآمد سه ماهه چهارم پپسی ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۲۷.۸۵ میلیارد دلار رسید که اولین کاهش در ۱۴ سه ماهه بود. بر اساس داده های LSEG، تحلیلگران انتظار داشتند که ۱.۴ درصد افزایش یابد و به ۲۸.۴۰ میلیارد دلار برسد.

غول نوشابه و تنقلات، رشد درآمد ارگانیک سالانه را حداقل ۴ درصد در مقایسه با رشد ۹.۵ درصدی گزارش شده برای سال مالی ۲۰۲۳ پیش‌بینی کرده است. با این حال، این شرکت انتظار دارد سود اصلی هر سهم سال مالی ۲۰۲۴ در مقایسه با انتظارات ۸.۱۴ دلاری، ۸.۱۵ دلار باشد.

جیمی کالفیلد، مدیر مالی شرکت پپسی گفت انتظار دارد هزینه‌های مواد خام نسبت به سال مالی ۲۰۲۳ کاهش یابد.

منبع: رویترز

Show More

Related Articles

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button