چرا خودروساز چینی ضرر کرد؟
پایگاه خبری برندسازی، تولیدکننده خودروهای برقی چینی نیو از نظر فروش عقب افتاده است زیرا چشمانداز درآمد برآورد نشده است.
شرکت نیو، زیان سه ماهه ۴.۶ میلیارد یوان (۸۶۴.۵ میلیون دلار سنگاپور) را گزارش کرد و چشم انداز درآمد و تحویل خودروهای الکتریکی را ارائه داد که برآوردها را نادیده گرفت، در حالی که این شرکت در حال کار بر روی اقدامات کاهش هزینه و افزایش فروش است.
سازنده چینی خودروهای برقی انتظار دارد در سه ماه منتهی به دسامبر درآمدی تا ۱۶.۷ میلیارد یوان (۲.۳ میلیارد دلار) داشته باشد که کمتر از میانگین تخمین ۲۱.۴ میلیارد یوان تحلیلگران است. شرکت نیو در بیانیهای اعلام کرد که انتظار دارد ۴۷ هزار تا ۴۹ هزار خودرو در سه ماهه امسال بفروشد. تحلیلگران فروش ۵۹ هزار و ۴۲۶ را پیشبینی کرده بودند.
نیو که زمانی یکی از درخشانترین ستارههای در حال ظهور در بازار خودروهای برقی چین به حساب میآمد، هنوز سودی ثبت نکرده و از اهداف فروش عقبتر است. هدف آن ارسال ۲۵۰ هزار خودروی برقی در سال جاری بود اما تا پایان نوامبر به ۱۴۲ هزار و ۲۶ دستگاه رسید.
ویلیام لی، مدیر اجرایی در بیانیهای گفت: ما فرصتهایی را برای بهینهسازی سازمان خود، کاهش هزینهها و افزایش کارایی شناسایی کردهایم. تمرکز ما بر پیشرفت فناوریهای اصلی، توسعه محصولات کلیدی و گسترش قابلیتهای فروش و خدمات است. ما به رقابت بلندمدت نیو اطمینان داریم.
این شرکت در ماه نوامبر ۱۰ درصد از نیروی کار خود را کاهش داد. سهام نیو در فهرست نیویورک در سال جاری ۲۵ درصد کاهش یافته است.
نیو پس از افزایش بیش از ۱۰۰۰ درصدی در سال ۲۰۲۰، ۶۹ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۳۵ درصد در سال ۲۰۲۱ سقوط کرد.
منیع: ایسنا