اخبار روز برندهای جهان

خودروهای الکتریکی شیائومی روی دست تسلا زد

پایگاه خبری برندسازی، ارزش بازار شیائومی چین با عرضه خودروهای الکتریکی تا ۷.۶ میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

به گزارش رویترز، سهام شیائومی چین امروز، سه‌شنبه (۲ آوریل) تا ۱۶ درصد افزایش یافت زیرا خودروی الکتریکی این شرکت الکترونیکی که هفته گذشته عرضه شد، توجه زیادی را به خود جلب کرد، اگرچه یک کارگزار پیش‌بینی کرد که این شرکت در سال جاری نزدیک به ۱۰ هزار دلار برای هر خودرو ضرر خواهد کرد.

شیائومی حدود ۷.۶ میلیارد دلار به ارزش بازار خود اضافه کرد زیرا سهام این شرکت در اولین روز معاملاتی به بالاترین حد خود از ژانویه ۲۰۲۲ رسید. SU۷ شیائومی وارد بازار شلوغ خودروهای برقی چین با برچسب قیمتی قابل توجه زیر ۳۰ هزار دلار آمریکا برای مدل پایه می‌شود که ارزان تر از مدل ۳ تسلا در چین خواهد شد.

بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان برای تازه‌واردان چالش‌برانگیز است زیرا به دلیل جنگ شدید قیمت خودروهای برقی و کاهش تقاضا، شیائومی نسبت به بسیاری از استارت‌آپ‌های خودروهای الکتریکی برتری دارد و تخصص آن در گوشی‌های هوشمند به آن برتری می‌دهد که این ویژگی مورد توجه مصرف‌کنندگان چینی است.

شیائومی به خریداران بالقوه سدان خود اعلام کرده است که ممکن است با زمان‌هایی بین چهار تا هفت ماه مواجه شوند. این شرکت روز جمعه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت اول فروش ۸۸ هزار پیش سفارش برای این خودرو دریافت کرده است اما شیائومی عنوان کرد که انتظار دارد در SU۷ ضرر کند و برخی از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که ضرر قابل توجهی باشد.

طبق گزارش رویترز، پس از عرضه SU۷، دیگر برندهای چینی خودروهای برقی با مدل‌های مشابه کاهش قیمت و یارانه را اعلام کردند. تحلیلگران گفتند که در سال ۲۰۲۴، رقابت حدود ۲۴۰ مدل خودروهای الکتریکی برای فروش خواهد بود که تقریباً یک پنجم نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا