اخبار روز برندهای ایران

رویدادهای گردشگری خوراک، ظرفیتی ارزشمند و مؤثر برای برندسازی هر مقصد گردشگری است

پایگاه خبری برندسازی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان از کسب رتبه اول این استان در برگزاری رویدادهای گردشگری خوراک در کشور خبر داد.

ولی جهانی اظهار کرد: گیلان به جهت تنوع قومی، اقلیمی و تاریخی. یکی استان‌های پیشرو در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری است.

وی از کسب رتبه اول گیلان در بر گزاری رویدادهای گردشگری خوراک در کشور خبر داد و افزود: رویدادهای گردشگری خوراک، ظرفیتی ارزشمند و مؤثر برای برندسازی هر مقصد گردشگری است.

جهانی با تاکید بر لزوم برپایی رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری در استان، بیان کرد: ترویج گردشگری خوراک از یک سو موجب فراموش نشدن فرهنگ نیاکان، اقلیم یک قوم و عادات گذشته می‌شود و از سوی دیگر جزو مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای برگزاری رویدادها، برند سازی مقصد و ارائه تصویری ویژه از مکان به شمار می‌رود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: تبیین و اجرای درست گردشگری خوراک، می‌تواند به محور توسعه گردشگری در زمان یا مکانی خاص تبدیل شود.

وی با اشاره برگزاری بیش از ۱۵۰ رویداد خوراک در ۲۵ استان مختلف در طول سال، افزود: استان گیلان با ۲۲ رویداد در مقام نخست، اصفهان با ۱۷ رویداد در رتبه دوم، یزد و آذربایجان شرقی هر یک با ۱۲ رویداد در رتبه سوم قرار دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان با بیان اینکه ۳۰ درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است، گفت: طبق داده‌های آماری گردشگری خوراک در جهان بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد.

منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا